Vizelli Károly: Összetettben még mindig van egy kis híja

A Rallye2 Bajnokság abszolút címvédője, Vizelli Károly mellé Salgótarjánban újra beült korábbi navigátora, Nagy Peti, akivel idén már a második kategória, valamint Lada kupa győzelmét söpörte be Karesz és abszolútban is javítani tudtak a miskolci eredményeken a létavértesi srácok. Karesz azonban egy picit még mindig elégedetlen. Nem telhetetlen, érti az erőviszonyokat, ám szeretne néhány helyezést találni az összetett értékelésben, és akkor még nagyobb mosollyal tudnának örvendeni a P12-ben elért diadaloknak is. Vizelli Karcsival beszélgettünk a salgótarjáni versenyükről.

A Miskolc Rallye-ra igazából csak összedobáltátok egy szűk hét alatt az autót, volt is vele több problémátok a versenyen. Salgótarjánra minden hibát meg tudtatok szüntetni? Hogyan készültetek?

Szinte az összes Miskolcon jelentkező technikai problémát sikerült elhárítanunk a Ladánkon a salgótarjáni rajtig, végig jól működött az autó, köszönet érte a srácoknak, és természetesen a szponzorainknak és a Korda Racing-nek is, hogy ott lehettünk az április végi futamon. A feleségemet, Évit a régi navigátorom Nagy Peti váltotta a jobb1-ben, sokat mentünk már együtt régebben, nem jelentett problémát az összeszokás. Egyetlen gond volt a kocsival, amire még most sem tudtunk rájönni. Történetesen az, hogy néha megtorpan menet közben az autónk. Szinte méterre pontosan mindig ugyanott, ugyanazokban a kanyarokban jelentkezett ez a megtorpanás. Olyan, mintha elfogyna az üzemanyag. Ez egy gyorsaságin kb. 8-10 alkalommal is előfordult. De nem hiszem azt, hogy ez befolyásolt bármit is az eredményünkön, valószínűleg hibamentesen sem tudtunk volna előrébb lépni a ranglétrán. Ennek a hibának a feltárása lesz a legfőbb feladatunk Szombathelyig.

Nem kicsi a tempó, beszéltél a versenyetekről, már Szombathelynél járunk, de még mielőtt odaérnénk, beszéljünk arról még, hogy mi történt veletek a nógrádi gyorsaságikon? Abszolút idővel kezdtétek a napot.

Kazárra nagyon eltaláltuk a gumiválasztást, remek abroncsokat raktunk fel, amik később sajnos már soknak bizonyultak. Az első gyorsaságin remekül működtek a gumik, de Cereden és Sámsonházán már túlmelegedtek. Visszább is csúsztunk rögtön a táblázaton. A szervizben lecseréltük a kerekeket, de a gumik kivételével minden jól működött, szó nélkül tette a dolgát a VFTS-ünk. A második körben nagyon élveztük a versenyzést, minden pályán. Mondani sem kell talán, hogy Cered volt a legnagyobb favoritunk mind közül. Nagyon technikás gyorsasági. Kazáron és Sámsonházán is beleadtunk apait, anyait, nem hiszem, hogy tudtunk volna bármelyiken akár egy tizedmásodpercet is javítani. Miskolcon az abszolút teljesítményünkkel nem voltam teljesen elégedett, de most sikerült javítanunk ezen, két helyet is, ötödikként gurultunk át a céldobogón és megnyertük a P12-es géposztály, valamint a Lada kupa értékelését is. Arra hajtottunk, hogy magunkból és az autóból is a maximumot hozzuk ki, ez szerintem sikerült. Örülünk az eredménynek, főleg a győzelmeknek, de továbbra is keressük a lehetőséget az abszolútban történő előrelépésre. Szeretnénk még találni egy-két helyet, és akár egy kicsit nagyobb kupákat is.

Sokakban felmerült már év elején a kérdés, hogy egy Ladával, jó nem egy A/6-osal, hanem egy P12-es Ladával van e lehetőség az (új) R2-es autók harcába beleszólni? Hogy látod ezt a kérdést két verseny után?

Látok rá lehetőséget, nem elképzelhetetlen, hogy borsot törjünk az R2-k orra alá, de szerintem ehhez még egy ilyen Zsigulival is nagyon sok mindent fel kell áldozni. Örülünk, hogy ennyire ügyes, jó kezű srácok vezetik ezeket a szenzációs R2-ket, ez pedig minket is jobb teljesítményre ösztönöz.

Soha jobb lehetőségetek nem lesz az abszolútban előrébb lépni, mint most, amikor jön a Szombathely Rallye. Imádod és érzed is a murvát…

Ennek megfelelően készülünk és várjuk az Iseum Rallye időpontját. Két győzelemmel állunk eddig a kategóriánk élén, szeretnénk folytatni ezt a jó sorozatot Szombathelyen is. Ott valóban lehet egy hajszállal több esélyünk az abszolútban. Örülünk a hosszabb versenytávnak, a 1,5-szeres szorzónak és a 25 kilométeres speciálisnak is, mert a gyorsasági szakasz az egy olyan dolog, amiből soha sem elég. 🙂 Szerintem fekszenek nekünk a vasi pályák, csak irtózatosan messze vannak a lakhelyünktől. 15-20 kilométer híján, kelet-nyugat irányba, határtól, határig utazunk majd a versenyre, mintegy 460-470 kilométert. De nagyon szeretjük és bízunk benne, hogy a murvás talaj némi előnyt is jelenthet a hátul kaparós autónknak, amivel nem csak a jó időkre, hanem látványra is szeretnénk azért majd autózni a Vas megyei erdőkben.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

 

 

2017-05-17T13:04:12+00:002017. május 18.|Kategóriák: Hírek|Címkék: , , , , , , |

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás