Megint a kinyomócsapágy…

Marton Zoliéknak nem sok sikerélmény adatott meg az utóbbi időkben. A Salgó Rallye óta nem látták a kockás zászlót, már az első gyorsaságikon kiálltak mindig. Komlón majdnem csodát tettek, kis híján beértek a második szakasz céljába, de mégsem. Zoli ezért hatalmas fába vágta a fejszéjét, átépítik az egész autót, mert 2018-ban már ők is szeretnének érdemben beleszólni az 5-ös géposztály csatáiba. Marton Zoltánnal beszélgettünk.

A murvás Peugeot-ozás után újra elővettétek az aszfaltra a saját Renault Clio-tokat, amivel ha jól tudom, nem volt sok dolgotok a felkészülés során.

Valóban nem. Székesfehérváron (is) egyetlen gyorsaságit tudtunk menni vele, mert szétment a kinyomócsapágy, kizárólag ezt kellett kicserélni. De fejlesztésként vásároltam egy új váltót a kocsira, amit beszereltünk és miután végeztünk a munkával, kiderült, hogy az új váltó hibás, így vissza kellett rakni a régit, azzal vágtunk neki a komlói versenyünknek. Az autónk rendben volt, legalábbis azt gondoltuk, ám a versenyen sajnos ismét hamar megdőlt ez a teóriánk. A pályák tetszettek, többségüket részleteiben már ismertem, kisebb sprinteken már versenyeztem majdnem mindegyiken, de így egyben még soha nem mentem rajtuk. A pályabejárás során az Alsómocsolád szűk, erdei része elég félelmetesnek tűnt a számomra, de végül nem kellett emiatt aggódnunk, mert el sem jutottunk odáig.

Sőt, az első napot sem sikerült befejeznetek. Bár az elmúlt három versenyen teljesített első három gyorsaságinál, most majdnem kétszer nagyobb távot autóztatok…

Ha a prológot is figyelembe vesszük, még több is volt az! 🙂 🙁 A péntek esti, második gyorsasági szakasz közepén, már a széles főúton megint a kinyomócsapágy adta meg magát. Elfolyt az olaj, ez pedig a versenyünk végét jelentette. Előtte sok minden nem történt velünk. Az első gyorsaságink egy tipikus első, belerázódós, ismerkedős szakasznak mondható. A prológnak most, ebben a formában nem örültünk. A slick gumikkal, amik óriási a hőfokon dolgoztak, nem hiszem, hogy túl jó ötlet volt ez a helyszín. Nagyon szűk volt. Szerencsésebb lett volna, ha utcai gumikkal autózhatunk Komló főutcáján. Az az autóknak, a nézőknek és nekünk is sokkal jobb lett volna. Nem tudtunk csúszkálni, mert betapadtak a gumik. Ezután pedig jött a Zobák-Hosszúhetény szakasz, amit már nem tudtunk maradéktalanul teljesíteni a fentebb említett technikai hiba miatt. Ennyi volt nekünk az idei Baranya Kupa. Gratulálunk mindenkinek, aki célba ért az év leghosszabb versenyén és gratulálunk a bajnokoknak is!

A folytatásról mit tudsz elmondani? A Baranya Kupa előtt megemlítetted, hogy a Budapest Rallye-n már biztosan nem álltok rajthoz.

Így van, és ezen a komlói „sikereink” tükrében sem kívánunk változtatni. 2018-ra készülődünk. Már szétszedtük az autót, át fogjuk nézni, kicserélünk, kipróbálunk mindent inkább kétszer, és még négyszer, mert nem szeretnénk még egy ennyire szerencsétlen évet kifogni jövőre. Tanultunk az idei évből, látjuk, hogy mire kell több figyelmet fordítanunk, ezért optimistán várjuk a következő szezon első megmérettetését.

Egy jó teszt a Mikulás vagy a Szilveszter Rallye-n szóba jöhet?

Attól függ, hogy hogy állunk a munkákkal. Az elsődleges tervünk egy teljes átépítés lesz, egy A-s autóval szeretnénk visszatérni a kategóriánkba. Ha elkészültünk, mindenképpen szeretnénk kipróbálni, tesztelni a kocsit, mert nem élesben, a Rallye2 Bajnokság jövő évi futamán szeretnénk szembesülni, az esetlges hiányosságokkal, pótolni valókkal. Hogy ez melyik verseny lesz? Nem tudom. De hogy nem Miskolcon vagy Egerben láthatnak minket legközelebb viszont a szurkolók, az 100%-ig biztos.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

2017-08-20T01:18:06+00:00 2017. augusztus 18.|Kategóriák: Hírek|Címkék: , , , |

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás