Székesfehérvár a királyok, Veszprém a királynék, Komló a bajnokok városa

Ifj. Fogarasi Attila és Papp Tamás győzelmével ért véget a Baranya Kupa, de nem csak ők örülhettek nagyon a célban, hanem Csomós Miklós és Nagy Attila is, mert a Citroen C2R2 Max-os páros az ezüstérem mellett, a Rallye2 Bajnokság abszolút bajnoki címét valamint a 6-os géposztály idei elsőségét is begyűjtötte. Az 5-ös kategórián kívül mindenütt bajnokot avattak a Rallye2-esek Komlón, miközben több komoly esés is borzolta a kedélyeket.

Az évad leghosszabb versenytávja, pokoli hőség, 116 gyorsasági kilométer, 8 szakasz, prológ és másfélszeres pontok várták a Rallye2 Bajnokság résztvevőit a Baranya Kupán, ahová a 43 nevező párosból végül 39 látogatott el. A 1,5-szeres pontoknak köszönhetően bajnokavatásokra, emiatt hatalmas csatákra, helycserés támadásokra volt kilátás, és izgalomból, drámából és óriási sikerekből tényleg nem volt hiány. Pénteken kora este rajtolt el a mezőny, de a rövidebb zobáki szakasz azonnal elkezdte szelektálni a mezőnyt. Forgács Lászlóékat Salgótarján óta nem láttuk, mert a tönkrement motorjuk helyett építették az újat, ami elkészült és brillírozott is a teszteken, próbákon, de élesben 200 méter után elkezdett vacakolni, 400 méternél pedig félre kellett húzódnia a párosnak. Nagy szerencséje volt a BMW-nek, hogy a srácoknál sem gyufa, sem öngyújtó nem volt. A komlói prológot követően, a hosszabb Zobák-Hosszúhetény szakaszon is csak egyetlen páros kényszerült kiállni, így 37-en várták a szombati rajtot. Reggel a parc fermében váratlan fordulat történt a bajnoki címért folytatott csata ügyében. A Berényi László-Papp Tamás duó Opel Adam R2-jében ugyanis az áramtalanító kapcsoló meghibásodott, nem indult be a motor. Ez azt jelentette, hogy Csomóséknak mindössze 3 pontra volt szükségük a bajnoki cím megszerzéséhez, amit bőven megszereztek az abszolút második hellyel, így a Budapest Rallye eredményétől függetlenül 2017-ben elhódították a Rallye2 Bajnokság összetett első helyét és a 6-os géposztály legnagyobb trófeáit is, Citroen C2R2 Max-ukkal. A célban alig akarták elhinni, ami velük történt, de a Baranya Kupa záró buliján azért már sikerült kiengedniük a fáradt gőzt és a feszültséget, óriásit mulattak többek között a Rallye2 leköszönő bajnokával Vizelli Károllyal. Vizelliéknek sem volt azért okuk panaszkodni, hiszen a komlói kategóriagyőzelemmel megvédték a P12 géposztály bajnoki címét, pedig itt-ott hiányzott egy-két elem a VFTS-ük karosszériájából, ami kalandos gyorsaságikról árulkodott. A komlói eredménylista elején két nagy meglepetést is láthatunk. Ifj. Fogarasi Attila, Toloczkó Péter elfoglaltsága miatt ideiglenes navigátorral, Papp Tamással állt rajthoz és az új versenygátlókkal, abszolút győzelmet, kategória és 2WD kupa győzelmet aratott az évük első stabilitási problémáktól mentes versenyén. Attila a célban érthetően roppant boldog volt, szinte szavakat sem talált pályafutása második összetettben elért győzelme után. A bronzérem, egy „HVCS-hez” – helyi vagány csávóhoz – a Mecsekben igencsak járatos Kaltenecker Balázshoz és navigátorához, Koszta Viktorhoz került, pedig először versenyeztek a srácok, a Peugeot 208 R2-es autójukkal. A 6-os géposztályban Csomósék és Kalteneckerék mögött Ifj. Kanyik Antal és Endrész István ért célba, aminek nagyon örült is Anti, mert az utolsó szakaszon kisvaszari elágazásban megütötték a hátsó futóművet, ami nem tett jót az autó stabilitásának. Dudás Gergő és Marcsa Niki sem volt jóban a stabilitással, mert borultak egy nagyot a C2R2-vel, a miértről fogalmuk nem volt, később a videók elemzése adhatja meg a kérdésre a választ. A kis Citroennel viszont nem keveset kell majd törődniük, hogy újra rajthoz állhassanak vele. A 7-es géposztályban a Fróna János-Szaniszló Anna duó kivételével mindenki kiesett, így övék lett a győzelem a Baranya Kupán, de a géposztály bajnoki címe a rajt előtt már 19 ponttal vezető Szepesi Marcell-Gondos Péter duóhoz került. Ők is kiestek, de a rájuk veszélyes Balics-Borsfai kettős Hondájában is tropára ment a motor, ezért ha esik, ha fúj, Budapesten már nem érheti utol senki ezúttal sem Szepesiéket. A P12-ben Vizelliéket nagyon szerették volna elkalapálni Bodogán Ferencék, de nem jött össze, sőt, az utolsó alsómocsoládi gyorsaságin annyit kaptak a bajnoktól, hogy azt nem is értették. De nem szomorkodtak a második hellyel sem. A P12 bronzérme pedig az első mecseki versenyét teljesítő Balogh Balázs „Csigoly”-Nagy László pároshoz került. Ha Baranya Kupa, akkor féltengely probléma. Ez lehet a jelmondata a Papp László-Papp Csaba kettősnek, mert emiatt kellett idén is kiállniuk a harmadik szakaszon, Hetvehelyen, így a géposztály győzelmét Ráti Gergő-Borók István páros gyűjtötte be. Érdekesség, hogy s szépségdíjas hófehér Ford Escort MK2-vel versenyző páros a prológon is jó tempót diktált, ők voltak a leggyorsabbak. Mögöttük az első Rallye2-es évét teljesítő Riskó Dani-Losonczi Csaba páros ért a célba, akik egész éves kiegyensúlyozott teljesítményüknek köszönhetően és Pappék kiesése miatt megszerezték a géposztály bajnoki címét. A bronzérmet Borza Tamás és Ratting Tamás vihette haza, akiknek ez volt az első versenye az évben, amit a célban tudtak befejezni. Az 5-ös géposztályban Ifj. Fogarasi sikere mellett Kuncz Dezső és Bencs Gábor esése volt a legnagyobb hír. Egy hosszú egyenes után, hatodikban, végsebességen érkeztek meg egy sima bal helyett, egy bal3-ba. A gumik ugyan hagytuk maguk után egy heti járóföldnyi féknyomot, de az erdőben kb. 130-al ragasztották fel a srácok a rendszámot a Hondájuk tűzfalára. A végeredmény Gabinál kisebb húzódások és rándulások, ám Dezsőnek eltört a bokája, kórházi ellátásra szorult. A kategóriában az ezüstérem Magyari Beck- Török pároshoz került, míg a dobogó harmadik fokára a végletekig elfáradt Gyöngyösi Marcell-Kollár Károly páros állhatott föl. Volt gondjuk gazdagon, mert fölborultak, óriási füst is volt egyszer az utastérben, de végül sikerült megerősíteni a vezető helyüket a géposztály élén, ám még nem szerezték meg a végső győzelmet, így a bronz és ezüstérmekért vívott meccseken kívül egyedül rájuk vár még mindent bajnoki eldöntő csata a Rallye2 Bajnokság utolsó versenyén, szeptember elején, a Budapesten Rallye-n.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

2017-08-08T19:29:32+00:00 2017. augusztus 8.|Kategóriák: Videók, fényképek|Címkék: , , |

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás