Egy hajszál választott el minket a győzelemtől

Több, mint egy perc, büntetésből begyűjtött hátrányt dolgozott le a Ráti Gergő-Borók István páros az Eger Rallye-n és csupán 0,6 másodperc választotta el őket, attól, hogy kategóriagyőztesként érjenek célba életük első egri futamán. De a baranyai srácok így sem szomorkodtak, mivel amiért elutaztak Egerbe, azt megszerezték. A P13-as géposztály év végi bronzérmei, most már kétségtelenül a Ráti-Borók duó gyűjteményükbe fognak december 2-án bekerülni. Ráti Gergővel beszélgettünk.
Nem jártatok még ennyire messze versenyezni az otthoni környezetetektől, általában a Pécs környéki pályákon találkozhattunk veletek. Hogyan készültetek az Eger Rallye-ra, mielőtt útnak indultatok?

Videók nézésével készülődtünk elsősorban. Hála az Internetnek, elég jó képet tudtunk kialakítani az Egerben ránk váró kihívásokról, még azelőtt mielőtt ténylegesen megérkeztünk volna a verseny helyszínére. A P13-as géposztályban lehetőségünk nyílt harcba szállni az év végi bronzéremért, ezt pedig szerettük volna megszerezni. Az autót alaposan felkészítettük, a fékekkel bajlódtunk egy kicsit, de erre oda is kellett figyelni, mert láttuk, hogy nagy szükség lesz a fékekre, mivel gyors, tempós pályák kerültek föl az Eger Rallye útvonallapjára. Tesztelni is tudtunk egy keveset, ráadásul, az egrihez hasonló, fagypont körüli hőmérsékleten, ahol azt tapasztaltuk, hogy nagyon nehéz a hideg aszfalton jó féktávokat venni. Javítottunk, módosítottunk a fékeken és az autónk már egy héttel az Eger Rallye előtt rajtra készen várta, hogy elinduljunk vele pályafutásunk eddigi legtávolabbi futamára.

Milyen volt a versenyetek?

Megforgásunk, kicsúszásunk, komolyabb technikai gondunk igazából nem volt, mégis kalandos mondhattuk már a reggelünket is. Nem kezdődött túl jól a versenyünk, mert a legelső időellenőrző állomásról elkéstünk, mivel az akkumulátor problémája miatt nem indult be az autónk. Ezután a szervizből is elkéstünk. 70 másodperc büntetéssel a tarsolyunkban gurultunk az első, egerbaktai gyorsasági felé. Ezt kellett ledolgoznunk a nyolc gyorsasági szakaszon, sajnos az elejétől kezdve futnunk kellett az eredmény után. A pályák egyébként tetszettek, a technikás és a tempós részek is szimpatikusak voltak nekünk. Ebben, és minőségben is hasonlítottak olykor az egri gyorsaságik az itthoni, mecseki szakaszokhoz, de ilyen gyorsokon még nem autóztam korábban. Eleinte kilátástalannak tűnt a helyzetünk, ám az ellenfeleinknek is adódtak problémáik, több, a győzelemre is esélyes páros idő előtt szállt ki a csatákból. Eközben mi sem lazítottunk, fokozatosan kapaszkodtunk fölfelé a géposztályunkban, több szakaszgyőzelmet is arattunk és mindösszesen 0,6 másodperccel előzött meg minket a célban, a géposztályunk idei évi bajnok párosa. Ha ezt a pici hátrányt le tudtuk volna dolgozni Riskó Daniékkal szemben, akkor kategóriagyőztesként zárhattuk volna életünk első Eger Rallye-ját. De így is elégedettek voltunk, mert elértük a célunkat, megszereztük a bajnokságban a bronzérmet és az abszolút értékelésben is tudtunk pontokat szerezni.

Jó lenne titeket még idén a pályán látni, de kivételesen kérem, hogy azt mondd, hogy nem viszitek rá az autógyilkos veszprémi pályákra, a Mikulás Rallye-n a csodásan szép Ford Escort Mk2-eseteket. A szívem szakadna meg ezért a gyönyörűségért… 🙂

Nyugodj meg, biztosan nem megyünk a Mikulás Rallye-n. 🙂 A Szilveszteren viszont lehetséges, de még az sem 100%. 2018-ban pedig szeretnénk teljes szezont autózni a Rallye2 Bajnokságban. Reméljük, hogy télen sikerül ehhez minden feltételt teljesíteni, és akkor nagyon sokszor találkozhatnak majd velünk a szurkolók a Rallye2 Bajnokság futamain.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

2017-11-15T15:34:01+00:00 2017. november 10.|Kategóriák: Hírek|Címkék: , , , |

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás