Ezúttal is a benzincső tett keresztbe nekünk

Kató Józsi és Taky Zoli alaposan kiéhezett már egy felhőtlen száguldásra és ezért mindent meg is tettek az Eger Rallye-t megelőző felkészülésük során. Azonban ez is kevés volt, mert minden igyekezetük ellenére egy korábbihoz kísértetiesen hasonlító technikai problémával találták szemben magukat, már a verseny legelején, ez pedig alapjaiban változtatta meg a srácok egri versenyhétvégéjét. Kató Józseffel beszélgettünk.
Ritkán láthattunk titeket a Rallye2-ben, sőt még azon kívül is versenyezni az elmúlt időkben. Mivel telt az időtök, tudtatok valahol autózni?

Versenyezni nem tudtunk sajnos, mert a munka, a munka, a munka, meg azt hiszem, hogy a munka miatt nem jutott erre időnk. A hobbink teljesen a háttérbe szorult. Nagyon vágytunk már rá, hogy autózzunk, versenyezzünk egy jót, ezért felkészültünk, neveztünk és elutaztunk az Eger Rallye-ra, de… nem sok értelme volt. 🙁

Egyszer találkoztam veletek, Egerbaktán, de ahogy az eredményeket figyeltem az Interneten, azt éreztem, hogy nem kerek valami veletek. Hogy alakult a versenyetek?

Már az első gyorsasági szakaszt sem tudtuk rendesen abszolválni. Kb. a 60-70%-át teljesítettük verseny, de mondjuk inkább azt inkább, hogy bemelegítő tempóban, onnantól pedig csak három hengerben folyt érdemi munka. A következő pályán, Terpesen, majd az Egerbocs-Szarvaskőn is csak átgurultunk, hogy meglegyen a körünk, és a szervizben életet leheljünk az autóba. Ez sikerült, bizakodtunk, hogy innentől végre élvezhetjük a versenyzést és a tempós gyorsaságikat, de amint kigurultunk a második körre már az etapon kezdődtek elölről a gondok. A negyedik gyorsaságin még átszenvedtük magunkat, ám Sirokon kiálltunk inkább, feladtuk az idei egyetlen versenyünket is.

Mi volt a baj?

Csak annyi, hogy a felkészülés során nem számoltunk azzal, hogy a versenybenzin feloldja a benzincsövet. Tele ment az injektor mindenféle kosszal, szeméttel, és emiatt akadozott az üzemanyag ellátás.

Ez nem újkelletű probléma nálatok. Egy Baranya Kupa után beszélgettünk már ilyesmiről. Nem javítottátok ki?

De igen. Azután azt mondták nekünk akkor a szakik, hogy valamit biztosan benéztünk, mert ez nem fordulhat elő. Arra tippeltek, hogy a beépítésnél valamilyen fémdarabka vagy valami más bekerülhetett a rendszerbe és amiatt estünk ki akkor, Komlón. Ezután természetesen minden szükséges alkatrészt kicseréltünk és/vagy kitisztítottunk, nagy figyelmet fordítottunk arra, hogy semmi nem maradjon a rendszerben, ami elzárhatja a benzin útját. De az Eger Rallye-n újra ugyanezzel a problémával kellett szembesülnünk. Amikor megnéztük, hogy mi lehetett a baj, piszkot találtunk az üzemanyagban és fekete volt a benzin.

Terveztek még valamit az idei évre?

Igen. A Szilveszter Rallye-t, mert szerettünk volna egy kicsit többet autózni, attól, ami sikerült 2017-ben, és az Eger Rallye-t is a célban szerettük volna befejezni, nem gyakorlatilag az első gyorsasági felénél. Ez egy ilyen foghíjas év lett nekünk. A Szilveszter Rallye-ig természetesen újra átnézzük az üzemanyag ellátó rendszert, kijavítjuk a hibáit és nagyon bízunk abban, hogy a Hungaroring környékén legalább ugyanannyit, vagy még többet fogunk mosolyogni és nevetni, mint amennyit Egerben és utána bosszankodtunk.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

2017-11-15T13:11:40+00:002017. november 9.|Kategóriák: Hírek|Címkék: , , , |

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás