A megújulás éve

Az eddigi törzsgárdából sokan tovább léptek az idei évadra a Rallye2 Bajnokságból, de szerencsére a távozók számától többen érkeztek a mezőnybe, ami garantálja, hogy a Rallye2-esek, 2018-ban is látványos és izgalmas csatákat vívnak majd a versenypályákon.

Mondhatni, hogy az idei évre gyakorlatilag „lefejezte” önmagát a Rallye2 Bajnokság, hiszen azok közül a párosok közül, akik tavaly, az abszolút értékelésben, az első tizenegy helyen végeztek, összesen kilenc duó váltott bajnokságot 2018-ra. Nézzük az R2-es autókat! Csomós Mixiék és Jánosa Ákosék a Peugeot kupában folytatják, az eddig Toyotát hajtó Riskó Daniékkal együtt. Berényi László átadta Opeljét Tim Gáboréknak, ők fogják ezután terelgetni az Adam-et, a Rallye2-ben. Amíg Ifj. Kanyik Antal a Mitropa kupában, addig Hibján Józsefék az ORB mezőnyében róják tovább a kilométereket. A P12 ladásai közül Bodogán Ferencék és Vizelli Károlyék az ORC-ben folytatják. Egyedül a hatodik helyezett Trencsényi Vince-Pannuska Dávid páros tartotta meg az élmezőnyből a Rallye2-es tagságát és az egri nevezési listát böngészve, némi meglepetésre, Balogh Balázsékat is a Rallye2 mezőnyében láthatjuk, holott Csigoly az év végén arról beszélt, hogy idén utcai gumikkal készül csapatni, leginkább amatőr versenyeken. Ezek után ember legyen a talpán, aki meg tudja tippelni, hogy kik fogják átvenni az kivándorlók helyeit. Mi sem tudjuk, sőt igazából bevalljuk, hogy halvány lila gőzünk sincs róla. 🙂 De a nevezési listán szereplő 57 páros között szép számmal akadnak olyanok, akik már korábban letették a névjegyüket a Rallye2-ben. Boroznaki Tiborékat nem kell senkinek sem bemutatni, de a Rallye2-ben idén újoncok lesznek. A korábban már említett Tim Gábort remek pályaautós múltja és MARB bajnoki címe mellett fürge Opel Adam-je is az esélyesek közé emeli. Zsebe Gábor Skoda Feliciájával mindig képes arra, hogy az élmezőnyt is megszorongassa, pedig megkockáztatjuk, hogy az ő autója lesz ezúttal is a legöregebb a mezőnyben. Ráadásul Zsebéék már bemelegítettek Orfűn, ahol többször is közvetlenül az R5-ös és R4-es autók mögött értek célba a szakaszokon. Kolencsik Balázsék egy vadonatúj Peugeot 207-est építettek az idei évre, ami megörökölte a könnyebb, ám kevésbé stabil 106-os Peugeot-juk „belsőségeit”, így a sokszoros szakaszgyőztes Balázs a kanyartempó növekedésétől reméli az idei évben a gyorsulást. 2016-ban az utolsó futamig harcban volt az abszolút bajnoki címért Neukirchner András, aki ebben az évben tér vissza a Rallye2-be, Jancza Tamással a jobb1-ben. A teljesség igénye nélkül összerakott kis listánk végén, de nem utolsó sorban meg kell említenünk még Határ Attilát is, aki Deák Henivel, az őszi Eger Rallye-n alaposan megkuszálta az addig megszokott dolgokat, sokaknak kikerekedett a szeme, amikor meglátta, hogy mennyire remek időket autóztak, dobogón álltak az összetett értékelésben. De a 306-os Peugeot-juk idő előtt feladta a küzdelmet. És akkor még szót sem ejtettünk az újonc, versenyzőkről, pedig közöttük biztosan lesznek olyanok, akik megkeverhetik az amúgy is alaposan összekutyult lapokat.

Az Eger Rallye-n, a nevezési listán szereplő 57 Rallye2-es versenyzőpárosra, valamint a mezőnyt felvezető hat előfutóra a péntek délután 16:10 órakor kezdődő rajtceremónia után, másnap, összesen 10 gyorsasági szakasz, 83 versenykilométer, valamint 265 kilométernyi versenytáv vár. Szombaton reggel, a 201-es rajtszámú autó 7:58-kor rajtol el a Szarvaskő-Egerbocs szakaszon, a célba pedig – ami szintén a Dobó téren lesz – várhatóan 17:20-kor gördül majd be a győztes páros.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

2018-03-20T13:29:26+00:00 2018. március 23.|Kategóriák: Hírek|Címkék: , , |

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás