Örülünk, hogy továbbra is kiélezettek a csaták

Trencsényi Vince és Pannuska Dávid számára nem egészen úgy jött össze az Eger Rallye, ahogyan azt ők eltervezték, mert a Fordjuk hamar „lebetegedett”, ám a srácok még így is fejenként két-két kupával tudták gyarapítani Egerben, a serleggyűjteményüket. Trencsényi Vincét kérdeztük.

Új az autótok, de ettől függetlenül rengeteg energiát fektettetek a felkészülésbe. Hogyan készültetek az Eger Rallye-ra?

Az autónk kétségtelenül jó állapotban volt, hiszen mindössze két versenyt futott eddig. Vadonatúj, de azért egy ilyen kocsi is igényli a felkészítést, a törődést, ezért alaposan átnéztük az évad rajtját megelőzően. Szerettünk volna tesztelni és még többet készülni, de sajnos az Eger Rallye előtt egy héttel az időjárás keresztbe húzta a terveinket, a fagy és a hó miatt nem tudtuk megtartani a tervezett főpróbát. A verseny előtti hivatalos teszten sikerült először beleülni a Fiesta R2-be. Ott viszont elég sokat tudtunk gyakorolni és találtunk egy igazán remek beállítást is a Fordunkhoz. A gátlókat tekergettük, keményítettünk a futóművön, jónak éreztük az autót, 201-es rajtszámmal és nagy reményekkel vártuk az Eger Rallye-t.

Ami nem teljesen úgy sikerült, ahogy elterveztétek.

Az első szakaszokon még nagyon év eleji volt a hangulat, kicsit bealudtunk, éreztem magamban a négy hónapnyi kihagyást. Aztán amire elkaptam a fonala etap lett a negyedik gyorsasági. Ez újra kizökkentett a ritmusból, amit a váltó és a kuplung problémánk csak tovább tetézett. Az első körünk tehát abszolút nem úgy sikerült, ahogy azt vártuk, de összességében is elmondhatom, hogy nem tudtuk beváltani az egri futamhoz fűzött elképzeléseinket. A szervizben nem tudtuk elhárítani a hibát, így innentől igazából csak a célba érkezésre törekedtünk. A féktávokkal olykor meggyűlt a bajom, a lassítókkal most sem sikerült baráti viszonyt kialakítanom. Szerencse, hogy volt lámpasorunk, mert az utolsó gyorsasági szakasz már belenyúlt az éjszakai sötétségbe. Az abszolút negyedik helyen zártuk a futamot, és a géposztályunk harmadik helye vigasztalt még minket a Dobó téri célban. Nem voltunk elégedettek, de elkeseredettek sem. Annak örültünk, hogy a Rallye2 Bajnokság mezőnyben történt nagy jövés-menés ellenére megmaradtak a szoros, kiélezett csaták. Négy, olykor öt páros is elég közel került egymáshoz a táblázaton, ez izgalmassá tette a futamot.

Legközelebb a Miskolc Rallye-n tudtok a versenyautóval menni, vagy bepótoljátok az elmaradt tesztet is?

Első körben a műhelyben lesz dolgunk, ráncba kell szednünk a kocsit, meg kell szüntetni az Egerben jelentkezett technikai hibákat. Aztán viszont mindenképpen szeretnénk egy nagyot tesztelni, rá fogunk gyúrni a lassítókra is a Miskolc Rallye előtt. A viszonyunk nem rossz a miskolci pályákkal, tavaly nekünk nagyon tetszett az akkori évnyitó futam. Remélem, hogy a kedvencünk, a Kánó-Imola-Ragály szakasz idén is ott lesz az útvonallapon. Tudjuk, hogy sokaknak nem tetszett 2017-ben, a minősége miatt, de a technikássága mellett éppen az állapota tette szerintem igazi rallyepályává. Úgyhogy bizakodunk és izgatottan készülődünk.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

2018-04-02T06:40:17+00:00 2018. március 31.|Kategóriák: Hírek|Címkék: , , , , |

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás