Sötétben nyertek Ráti Gergőék Egerben

A Rallye2 Bajnokság mezőnyének nagyobbik fele lecserélődött a 2018-as évre, de a sok új érkező bebizonyította az Eger Rallye-n, hogy a korábban megszokott magas színvonal, az idei esztendőben sem fog csökkenni. Ezek fényében nem csoda, hogy új futamgyőztest és két újonc versenyzőt köszönthettek a dobogón, a szurkolók szombaton este, a Dobó téri célceremónián.

Az évad első versenyén 10 gyorsasági szakasz és 83 versenykilométer várt az 58 versenyautót számláló Rallye2 Bajnokság mezőnyére, de sajnos az egyik szakasz, rádiózási problémák miatt etap lett. A mezőnyt alaposan felforgatták a távozó és a helyükre érkező versenyzők, aminek mértékét talán az érzékelteti a legjobban, hogy a tavalyi év végi abszolút értékelés első 11 helyezettje közül Egerben csak a Trencsényi Vince-Pannuska Dávid duó állt rajthoz. A többiek, az ORB-ben, az ORC-ben, a Peugeot kupában és a Mitropa kupán tervezik az idei esztendőt. Trencsényiék tehát megörökölték a 201-es rajtszámot, amivel szerettek volna mindenképpen dobogós helyen végezni, – pont, mint az őszi Eger Rallye-n – de sajnos a Ford Fiesta R2-ben gondok adódtak a kuplunggal, így ezúttal csak abszolút negyedikként értek célba, ám a géposztályban azért összejött nekik a bronzérem. Rallye2-es újoncok, de tapasztalt pilóták előzték meg őket a végelszámolásnál. Közvetlenül Trencsényiék előtt ért célba Tim Gábor és Timár Tamás (Opel Adam R2) kettőse, akik MARB bajnokként és Gabi kezében jelentős pályaautós múlttal érkeztek meg a Rallye2-be. Ismerkedtek a csapattal, az autóval, a körülményekkel, nem keresték a határokat, mégis az élmezőnyben, autóztak folyamatosan, az összetettben harmadikként zártak. Három éve versenyzett utoljára Boroznaki Tibor, aki az ORB mezőnyéből érkezett a Rallye2-be, visszarázódni, egy igen jó ajánlólevéllel rendelkező autóval. A 2017-es év bajnok Citroen C2R2 Max-a, Tibivel a kormányánál és Bujdos Mikivel a jobb1-ben az utolsó gyorsasági szakaszon csúszott le az abszolút értékelés első helyéről, de a srácok nem voltak szomorúak, mert a kemény 6-os géposztályban így is győzni tudtak. A legnagyobb meglepetést azonban Ráti Gergő és Borók István okozta, akik csodálatos Ford Escort MK2-es versenyautójukkal a szürkületben, de inkább már sötétben a harmadik helyről, nagyot hajrázva ugrottak föl a dobogó tetejére, életük negyedik Rallye2-es futamán. 3,6 másodperccel nyertek. Ezzel pályafutásuk első abszolút győzelmét aratták a Rallye2-ben és a P13-as géposztályban egyaránt. A 7-es géposztály versenyzői közül sokan fogadkoztak, hogy most aztán tényleg elkapják Szepesi Marcell és Gondos Péter (Honda Civic) grabancát, de a sokszoros bajnokok a tízből, megrendezett kilenc szakaszt nyerve jelezték, hogy továbbra is ők az urak a háznál. Mögöttük Balics Ákosék (Honda Civic) és Hofbauer Tamásék (Suzuki Swift) értek célba. A 6-os géposztályban Boroznaki, Tim, Trencsényi sorrend alakult ki a végére. Az 5-ös kategóriában Madari Imréék (Renault Clio) voltak a leggyorsabbak, bár a reggeli rossz gumiválasztás miatt nehezen tudták elérni a megfelelő tempót. A géposztály bajnokai Gyöngyösi Marcellék (Opel Astra) a másodikak lettek, a bronzérmet pedig Magyari-Beck Szabolcsék (Renault Clio) szerezték meg. A kategóriagyőzelemre esélyes Várnai-Szabó páros Hondájában a motorvezérlő letiltott, az ötödik szakaszon estek ki, míg a Bencs-Bencs duó az utolsó gyorsaságin vesztette el a második, sőt még a harmadik helyet is egy gyengébben sikerült szakaszeredmény miatt. A P12-ben megtört a Ladák egyeduralma, mivel Zsebe Gábor és Béres „Unicum” Attila Skoda Feliciájával csak két szakaszsikert engedett át az ellenfeleknek és egy nagyon rosszul kezdődő hétvégét – a pályabejáráson utolérték őket, és csúnyán összetört a tréningező autójuk hátulja – szenzációs sikerrel, győzelemmel zártak le. A ladások becsületét az Üveges Sándor-Kopcsó Péter (Lada VFTS), valamint a csaknem két év szünet után visszatérő Szabó Norbert-Tárkányi Sándor páros mentette meg. A Lada kupát értelemszerűen Üvegesék nyerték Szabóék előtt, míg a bronzérem a 12 év után újra kezdő Hajdú Tamásé lett, akit felesége Niki navigált végig ezúttal az egri pályákon. Ha már kupázunk, nézzük a 2WD kupát! A Rallye2 Bajnokság „ifjúsági tagozatát” képviselő Molnár Ferenc-Kása Ferenc (Honda Civic) páros győzni jött és győztesen is távozott Egerből, köszönhetően annak, hogy Molnár Feri bácsi egyre jobb egészségnek örvend és fokozatosan nyeri vissza a legjobb formáját. Szepesiéket és a 21074-es Zsigulit hajtó Deli László-Bagó László párost előzték meg. A P13-ban pedig – minő meglepetés – az abszolút győztes Ráti-Borók páros volt a leggyorsabb, a több összetett szakaszgyőzelmet is begyűjtő Határ Attila-Deák Henrietta (Peugeot 306 S16) és a BMW-s Szombati István-Szabó Gyula duó előtt.

Folytatás a Miskolc Rallye-n, április 27-29 között.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

2018-03-26T12:17:25+00:002018. március 26.|Kategóriák: Hírek|Címkék: , , |

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás