Elmaradt a fehérvári finálé

Zagyva Lajos és Trisch Gábor abszolút sikerével ért véget a Rallye2 Bajnokság székesfehérvári futama, de mivel az utolsó szakaszt törölték a versenyből, Ráti Gergőéknek esélye sem volt ledolgozni a 18 kilométeres oroszlányi szakaszon, a 11 másodpercnyi hátrányukat. A tavalyitól sokkal szorosabb, izgalmasabb hétvégét teljesítettek idén a Rallye2-esek, a királyok városában.

49-en neveztek, a Rallye2 Bajnokság mezőnyébe, a Székesfehérvár Rallye-ra, ahol 6 gyorsasági szakasz várt a mezőnyre. Az egyik legnagyobb kérdés az volt a futammal kapcsolatban, hogy sikerül e olyan versenyzőpárosnak megszereznie a győzelmet, akik idén nyertek még versenyt, vagy negyedik alkalommal is egy olyan duó állhat a dobogó legfelső fokára, aki 2018-ban mindeddig nyeretlen. Az utóbbi verzió vált valóra, hiszen Zagyva Lajos és Trisch Gábor (Citroen C2R2Max) idén még csak a versenyautójában sem ült, így a sikerükkel tovább fokozódik az izgalom a Rallye2-ben. Rendkívül kiegyensúlyozott a mezőny, lehetetlenség megjósolni egy-egy futam végkimenetelét. Zagyváék győzelme mégis várható volt valahol, hiszen a hazai pályákat remekül jól ismerő helyi pilóta, ha rajthoz áll a futamon, akkor mindig az esélyesek között kell vele számolni, bár a futam után elmondta, hogy idén, a tavalyitól sokkal jobban meg kellett küzdeniük, a győzelemért, a fiatalok nagyon megizzasztották őket a gyorsaságikon. Hogy kik ezek a fiatalok? Például Határ Attila, aki az első gyorsaságit azonnal megnyerte, annak ellenére, hogy még soha nem járt a Székesfehérvár Rallye-n. De a szerencse ezúttal is elhagyta, mivel a 306-os Peugeot-ja a következő szakaszon bedobta a törölközőt, motorhiba miatt kellett kiállniuk. Ez volt a harmadik olyan megmérettetésük, amit az első helyen állva „dobtak el” műszaki problémák miatt. A futam hátra lévő részében Ráti Gergőék (Ford Escort MK2) és Dudás Gergőék kergették és késztették még nagyobb tempóra Zagyváékat. Dudásék élete sem volt egyszerű, hiszen a Citroen C2R2Max-ukhoz nem érkezett meg az új motor, így legalább 40 lóerővel kevesebb állt a rendelkezésükre, mint a márkatársaknak. A Miskolc és az Iseum Rallye-hoz képest Székesfehérváron kevesebben álltak ki a futam vége előtt, de így is akadtak bőven gondjai a nap során, a Rallye2 versenyzőinek. Ruszó Krisztiánék Lada VFTS-ében egy kábel szakadt el, ezúttal egy 10 filléres hiba okozta a vesztüket. Bartha Nándorék (Peugeot 206) defektet kaptak, és felütötték az olajteknőt, aminek a teljes alsó fele azonnal eltűnt. Péczely Balázsék Citroen C2-jében a motor háromhengeres üzemmódba kapcsolt, a srácok pedig inkább kiálltak, hogy megelőzzék a nagyobb bajt. Tim Gáborék Opel Adam-jében a féltengely tört el Kincsesbányán, ennek az okát, – bár minden érintett alkatrészt kicseréltek – a Szombathelyen túl nagyra sikeredett ugratásukban keresi a pilóta. Gyöngyösi Marcellék Opel Astrája elektromos hiba miatt nem jutott el végül az oroszlányi szakasz rajtjáig. Voltak olyanok is, akik problémákkal ugyan, de sikeresen célba értek. Szepesi Marcelléknak folyamatosan melegedett a motor a Hondájában. Fábián Donáték Ladájában a hátsó futómű kezdett kopogni a futam vége felé. Nagy Varga Gézáék BMW-jében a szervó rakoncátlankodott, még a második gyorsasági utolsó negyedében. Fróna János a célban azt mondta, hogy mihamarabb kér egy időpontot az első útjába eső logopédusnál a Hondájuknak, mert a motor minden szakaszon dadogott, ideális esetben még az is előfordult, hogy egy időben, három hengerben is érdemi munka folyt. Géringer Zolikáék Civic-jében a második fokozat fogyott el teljes egészében. Az idei első versenyét futó Györkő József (Citroen C2R2Max) nem találta a közös hangot Béres „Unicum” Attilával, mert elromlott a második szakaszon az átbeszélőjük. Szombati Istvánék egy teljes kört fékproblémával abszolváltak. Trencsényi Vincéék (Ford Fiesta R2T) a csákberényi szakaszon tolattak egyet, negyedik fokozatban, mert elvesztették a hátsó gumik a tapadást, de szerencséjük volt, mert nem ütköztek neki semminek a szűk úton. Csak a megfordulással vesztettek kb. 30 másodpercet, valamint a 201-es rajtszámot, amit a következő futamra Rátiék fognak tőlük megörökölni, a fehérvári második helyükkel. Rátiék, a győzelemért végül nem csaphattak össze Zagyváékkal, mert az utolsó szakaszt egy baleset miatt törölték.

Az összetett értékelésben Zagyváék mögött Ráti Gergőék, Dudás Gergőék, Krehlik Nándorék és Trencsényi Vincéék végeztek. A P13-ban Rátiék, Krehlikék és Géringerék állhattak dobogóra. A P12-ben, életükben először, az Eger Rallye óta új motort építő Bacsa Tamásék (Lada 2101) nyertek Zsebe Gáborék (Skoda Felicia) és Fábián Donáték (Lada 21074) előtt. Az 5-ös kategóriában Várnai Dávidéknak (Honda Civic) sikerült megnyernie a hazai futamukat, Nyilas Péterék (Honda Civic) és Marton Zoltánék (Renault Clio) előtt. A 6-os géposztályban Zagyva, Dudás, Trencsényi sorrend született. A 7-es géposztályban visszavették a vezetést győzelmükkel Hofbauer Tamásék (Suzuki Swift), Szepesi Marcellék (Honda Civic) ezúttal a második, Frónáék pedig a harmadik helyen hozták be a kocsijukat, a célba. A 2WD kupában idén harmadik aranyérmüket szerezték Molnár Ferencék (Honda Civic), akik ezúttal Szepesiéket és Hofbaueréket utasították maguk mögé. A Lada kupában Bacsáék, Fábiánék, valamint Hulmann Gáborék (Lada VFTS) vehettek át serlegeket.

A folytatás Veszprémben következik, az évad legkeményebb murvás pályáin, mégpedig július 6-8 között.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

2018-06-19T12:35:03+00:002018. június 19.|Kategóriák: Hírek|Címkék: , , |

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás