Sokat dolgoztunk a komlói győzelemért

Krehlik Nándi és Madarász Szabi annak ellenére, hogy még soha nem állt rajthoz a Baranya Kupán, magasra tette a lécet, és az összetett értékelés első helyéért utazott el Borsodból, Komlóra. A futam végén kiderült, hogy a terveik nem voltak eltúlzottak, bár a körülmények többször is kibabráltak velük, de két aranyérmet is begyűjtöttek, amivel hatalmasat léptek előre az éves értékelésben. Krehlik Nándorral beszélgettünk.

A Veszprém Rallye-n, nem kis küzdelem árán, de sikerült célba érnetek, ám az autótok gyakorlatilag tropára ment, a kemény, autógyilkos veszprémi pályákon. Mivel telt az időtök, a Baranya Kupáig, hogyan készültetek az év leghosszabb futamára?

Az autónk valóban teljesen oda volt, a Veszprém Rallye után, ezért a két verseny között szinte minden nap rengeteget kellett foglalkoznunk vele, hogy talpra állíthassuk a Baranya Kupa rajtjára. Szerencsére időben elkészültünk minden munkával és ezen felül még néhány apró fejlesztésre, újításra is maradt idő az indulás előtt. Rengeteg alkatrészt kellett kicserélni, iszonyatos mennyiségű munkát és időt fordítottunk a veszprémi károk felszámolására, de egész jól sikerült a kocsi felkészítése, nyugodtan indultunk el Komlóra. Utólag elmondhatom, hogy minden perc megérte, amit a VFTS-ünkre fordítottunk.

A Veszprémben elért eredménytől – összetett bronzérem – előrébb szerettetek volna végezni a Baranya Kupán, ami végül sikerült is. Milyen volt a verseny?

A Baranya Kupán mi még soha nem vettünk részt, igazából a Mecsekben is mindössze egyszer autóztunk, egyetlen gyorsasági szakaszt, úgyhogy számunkra minden új volt a komlói versenyen. Pénteken este, a prológgal kezdődött a megmérettetés, amivel a gondunk csak az volt, hogy elfelejtettem utcai gumikat vásárolni, így versenygumikkal kellett megoldanunk a bemutatkozást. Ez nekünk nem tetszett, és valószínűleg a nézők sem élvezték annyira a látványt, mintha valamilyen játszós kerekek lettek volna fent a Ladánkon. A slickekkel viszont nem szerettük volna, hogy a kocsinak baja essen, ezért inkább szimplán csak legurultunk a prológon, a nyitó gyorsaságin pedig az abszolút értékelés ötödik helyét szereztük meg. Erről a rajthelyről vártuk a másnapi folytatást. A pályák tetszettek, a verseny összességében jó volt, jókat csatáztunk Trencsényi Vincéékkel és Bacsa Tamásékkal, eleinte Ráti Gergőékkel is, nem örültünk annak, hogy kiestek. A szombati nap során tapasztalható csúszások és késések nem tettek jót a futamnak, mert ezek kizökkentettek mindenkit a ritmusból, a bemelegített gumik és fékek pedig elhűltek. Nem tapadtak, nem fogtak jól, folyamatosan csúszkált alattunk is az autó. Mire elérték az üzemi hőfokot az abroncsok szinte már vége volt a gyorsasági szakaszoknak. Sok időt bent hagytunk emiatt. A negyedik gyorsaságit törölték, alternatív úton mentünk el az ötödik szakaszra.  Mondjuk ezt én annyira nem bántam, mert a két szombati pálya közül nem a nyárásvölgyi volt a kedvencem. Az elhűlt gumik miatt volt néhány kisebb megcsúszásunk, amikről felvételeket is láttunk szép számmal. Technikai hibánk mindössze annyi volt, hogy az önindító kábeléről leesett egy saru, ezen kívül semmi probléma nem volt a kocsival.

Úgy látszik az a specialitásotok, hogy a másfélszeres pontokért zajló versenyeket sorban megnyeritek. 🙂

Igen, örültünk is ennek a célban, hiszen az Iseum Rallye után, Komlón is elég sok, vagyis maximális pontot sikerült szereznünk. A Baranya Kupán elért sikerünk, a pályafutásunk második Rallye2-es abszolút győzelme volt, a P13-ban is győzni tudtunk, nagyon boldogok voltunk a komlói Városháza előtt, vidáman locsoltuk a pezsgőt és a szurkolóink is meglocsoltak minket.

A következő fordulóban Salgótarjánba látogat a mezőny, a mecsekiektől eltérően, a salgói pályák már ismerősek lesznek a számotokra.

Ez tagadhatatlan, valóban autóztunk már a környéken, de nem kedvelem a nógrádi gyorsaságikat. Az a baj hogy túl jó minőségűek, sok helyen – például Cereden – szinte autópálya minőségű az aszfalt. Három éve már nem is versenyeztem éppen ezért ezen a gyorsasági szakaszon. Sőt! Salgótarján környékén sem. De ezúttal nincs mese, menni kell, mert a komlói győzelmünknek köszönhetően jól állunk a bajnokságban, ha pontosak a számításaink, akkor fölkapaszkodtunk az abszolút második helyre és a P13-as géposztály élére. Ha nyerni szeretnénk az év végén, akkor nem válogathatunk a versenyek között.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

2018-08-22T14:01:34+00:002018. augusztus 30.|Kategóriák: Hírek|Címkék: , , , , , |

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás