Újra nálunk van a 201-es rajtszám

Trencsényi Vince és Pannuska Dávid ismeretlen terepre tévedt a Baranya Kupán, de tökéletesen helytálltak, mivel a futam végén megszerzett második helyükkel újra magukhoz ragadták a 201-es rajtszámot, így Salgótarjánban az élről vágnak neki a Rallye2 Bajnokság hetedik futamának. De előtte, Trencsényi Vince összefoglalta nekünk a komlói tapasztalataikat.

A veszprémi abszolút második helyetektől jobbat szerettetek volna elérni Komlón. Hogyan készültetek azért, hogy ez sikerülhessen? Egyre inkább szorít az idő, ha bajnoki címet akartok nyerni…

A felkészülésünk ugyanolyan nyugodt tempóban zajlott, mint a Veszprém Rallye előtt. Volt időnk mindenre, és tesztelni is tudtunk, így maximálisan felkészülve álltunk föl a trélerre, nyugodtan utazhattunk el Komlóra. A Baranya Kupán is az lett volna a tervünk, hogy a dobogó legfelső fokára álljunk fel, a futam végén, mert ezüst és bronzérmes helyezéseink már voltak korábbról, és kategóriát is nyertünk, úgyhogy nagyon pályázunk már az abszolút futamgyőzelemre. Ez nem sikerült, de Komlón is egy értékes ezüstéremmel és sok ponttal gyarapítottuk a gyűjteményünket. Van még hátra két verseny az idén, nem lehetetlen egyik küldetésünk sem.

Pláne annak tekintetében, – bár erre a beszélgetés végén akartam kitérni – hogy a Baranya Kupán abszolútban elért második helyetekkel visszaszereztétek az éves táblázaton az összetett értékelés első helyét Ráti Gergőéktől, és nem mellesleg a 6-os kategória élén is ti álltok.

Mi is úgy kalkuláltunk, hogy a Salgó Rallye-ra a 201-es rajtszámmal érkezünk majd, ennek pedig nagyon örülünk.

Szúrjunk egy rükvercet, irány a Baranya Kupa! Milyen volt Komlón?

Új. Minden újdonság volt, mivel egyikünk sem járt még korábban versenyezni, a Mecsekben. Ez egy kicsit megnehezítette a dolgunkat az ellenfeleinkkel szemben. De összességében tetszett a verseny. A belvárosi utcákon megrendezett prológok általában nem tartoznak a kedvenceink közé, mert elsőkerekes autóval egyáltalán nem látványosak, sőt belülről sem izgalmasak, de a kocsit, leginkább a féltengelyeket akár tönkre is tehetik. Szerencsére most volt még utána egy gyorsasági szakasz is, amihez bemelegítésnek hasznos volt a prológ, és szerencsére mi még száraz körülmények között autózhattunk a komlói főutcán. A szervizben, a sátrunk alatt álltunk, még volt kb. 8-10 perc szervizidőnk, amikor leszakadt az ég, tanácstalanok voltunk, hogy milyen gumit rakjunk fel, ugyanis nem tudtuk, hogy a hatalmas eső után mire számítsunk a Vasas-Hosszúhetény gyorsaságin. Végül lágy slickeket raktunk föl, a vizes abroncsok maradtak a szervizben. Fönt már elállt az eső, de vizes volt még az aszfalt, ezért csúszkáltunk sokat, ám megoldottuk a feladatot. Egy kisebb megforgásunk volt, a visszafordítónál, amiből szerencsésen jöttünk ki, de sok időt bent hagytunk miatta. Nyolcadik helyen zártunk pénteken este, szombaton innen kellett megkezdenünk a felkapaszkodást, a ranglétrán. A második napon szerencsére már minden klappolt, pokoli volt a forróság, de az autónk és mi is megbirkóztunk a hőséggel. Kalandunk, hibánk, említésre méltó eseményünk nem volt szombaton. Az első gyorsasági és a prológ szinte több fejtörést okozott nekünk, mint az utánuk következő hat szakasz. De sikerült előrelépnünk, ráadásul jó sokat, bár egyel még így is kevesebbet, mint amennyit szerettünk volna. Az összetett értékelés második helyét szereztük meg a Baranya Kupán, a 6-os kategóriában pedig felállhattunk a dobogó legfelső fokára. Mivel átvettük a bajnokságban a vezetést, ezzel az eredménnyel, ebben a formában teljesen elégedettek voltunk.

Salgótarjánban már versenyeztetek, mik lesznek a terveitek?

A Salgó Rallye-n tavaly is részt vettünk, sprinten is indultam már Nógrádban, Dáviddal valamint más navigátorral is vettem már részt környékbeli futamokon, nem hinném, hogy problémánk lesz a pályaismerettel. A ránk váró, kifejezetten jó minőségű gyorsasági szakaszok nem tartoznak a kedvenceim közé, jobban kedvelem a szűk, dobálós, technikás pályákat, mint ezeket az inkább pályaautózásra emlékeztető gyorsaságikat. Nem is tudok ilyen pályákon általában jó időket autózni. De meg kell próbálnunk jó eredményt elérni. Mindent oda kell tennünk, nem lehet taktikázni, sietnünk kell, mert szerintem a bajnoki cím sorsa csak néhány ponton fog múlni az év végén.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

2018-08-22T15:10:46+00:002018. augusztus 27.|Kategóriák: Hírek|Címkék: , , , , , |

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás