A Dobó téren mindig öröm pezsgőt bontani

BMW-ből ült át Citroenbe, és hosszú kihagyás után tért vissza a rallyepályákra Tőzsér Áron, azaz Ironmen, aki az Eger Rallye-n Győri Kristóf navigálásával mutatkozott be a Rallye2 Bajnokságban. A Citroen-es páros nem panaszkodhatott, hiszen remekül szerepeltek, két fronton is kupákat szereztek, így Áron vidáman írt nekünk az évadnyitó futam eseményeiről és egy úttal felvázolta a miskolci terveiket is.

Megvolt a Rallye2-es debütálás az Eger Rallye-n. Mit vártatok tőle és hogyan készültetek fel az évad első bajnoki futamára?

A verseny előtt a Rallye2 nevetési listát tanulmányozva azt állapítottuk meg a csapattal, hogy a jól megépített Ladákkal, és a top Lada pilótákkal szemben lesz azért tempóhátrányunk. Erős, jól fejlesztett autók, bevállalós, gyors pilótákkal. Akik ismerik a járást is Eger környékén, és ha célba érnek, az nagy eséllyel előttünk lesz. A Citroen előnye a futóműve aszfalton és az általános szívóssága. A rossz minőségű pályák és a nagy egyenesek nem kedveznek neki, Egerben pedig mindkettő van gazdagon. Így abban állapodtunk meg, hogy nem a top időket, hanem inkább a biztos célba érkezést, valamint a sok tanulást fogjuk szem előtt tartani.

Az Rallye2 mezőnyből két “régi” ismerőssel számoltunk igazán Tim Gabi és Lendvai Pisti személyében. Ők mind a ketten letették már névjegyüket a gyorsasági szakágban (is). Biztosak voltunk benne, hogy az R2-esek között velük és – persze a turbós Fiestát remekül hajtó Trencsényi Vincével fogunk birkózni. Így is lett, bár sajnos Vince az utolsó szakaszon motorhibával búcsúzott.

Mentünk már korábban Citroennel, de fontosnak tartottuk, hogy úgy álljunk rajthoz Egerben, hogy előtte megpróbáljuk valamennyire belakni az új autónkat.  Ezért egy héttel a verseny előtt elmentünk a Lyukóbánya-Parasznya Rallye3 versenyre, ott indultunk teszt jelleggel licencesként és előfutóként. Így egy kb. 60 kilométeres teszt jött össze végül. Lényegében ott ültem először az autóban éles körülmények között. Előtte egy FRT-n mentem pár kört, de csak az utolsó beülés során álltam át ballábfékre – ezt meg kellett még szokni.  A parasznyai bemelegítő verseny jól sikerült, viszonylag elöl mentünk a végére. Az ott tapasztaltakat aztán átbeszéltem a C2-t és az Rallye2-es műfajt jól ismerő Csomós Mixivel. Hasznosakat mondott, ezt ezúton is köszönök neki.

Hogyan alakult a versenyetek? Foglald össze kérlek, a szuperspeciáltól, egészen a célig!

A verseny ismét kalandos volt, szokatlan lett volna, ha nincs mesélni valónk. 🙂 Ismerjük el, a felírást nem toltuk túl. Végigmentünk háromszor, felvettük kamerával tudományosan, de azért vissza már nem néztük. 🙂 Így a SuperSpecialt sikerült úgy felírnunk, hogy a kitérőt lassítónak vártuk. Végsebességről fékezve megérkeztünk, látványosan értetlen tekintettel körülnéztünk, hogy mégis merre kéne menni, majd egy botrányos kigyorsítással elbotorkáltunk a helyszínről. Szerintem a nézők remekül szórakoztak rajtunk. 🙂 Túléltük, legalább egy vicces videó született belőle. Hál’ Istennek a végelszámolásnál nem múlt rajta semmi. Kettőt kaptunk az elejétől, és ott a pilóta, az itiner és a verda is nagyon rendben volt. Röhögtünk egy jót rajta, és mentünk vacsorázni. 🙂

Másnap az első kör ismét kalandosan alakult. Az első gyorsasági felénél sikerült egy “nagytövön” letépni a kipufogónkat. Onnan a motorerő elment vadászni, nagy fordulatú szívómotor azt sem tudta milyen rendezvényen van. Kristóf kikiabálta a lelkét, hogy ne vakon menjek, és a kör végére kaptunk egy enyhe CO mérgezést is. A leömlő pont a tűzfalra nyomta az égésterméket és a motorból kijövő hangorkánt is. Nézők azt mondták, hallani lehetett, ahogy jövünk, de hiába várták mindig a zaj forrását, még két autó eljött “csöndben”, mire mi végre felbukkantunk. Élveztük. 🙂 Ezt követően etapon eljátszottuk a hősies VB-s szerelést. Mivel mindenki megnézett minket az út szélén, irtó komolyan vettük magunkat. Én vicsorgó-szakértő fejet vágtam és a hőálló kesztyűmben nyúlkáltam a motortérbe, hogy összepasszintsam a leömlőt és a csövet – amit Kristóf az autó mögött – zihálva – tiszta erőből rángatott hátrafelé. Kicsit elfáradt szegény a végére. 🙂

Összeraktuk, pezsgőt bontottunk, de közvetlenül a szuhai rajt előtt megint szétcsúszott. 🙂 Utólag kiderült, egy csavart sikerült leütnünk a helyéről, ezért csúszott szét ismét. Legalább megpróbáltuk…

A hatodik gyorson sikerült még megállnunk egy árokba fordult sporttárs miatt, de ezt végül az időnkben a versenyigazgató jóváírta, így az eredményen szerintem nem változtatott. A defekt már inkább. A Hankook becsületére legyen mondva, lassan eresztett le és behozott a szervizbe is minket, nem szereltünk etapon.

Mivel körbevertük egymást az első négy gyorson, 3 másodpercre voltunk Tim Gabitól és 4-re Lendvai Pistitől – így zártuk le az első kört.

A szervizben a csapat pikk-pakk megoldotta a kipufogó kérdést, cseréltünk gumit, kértem pár módosítást a futóművön majd mehettünk vissza dolgunkra.

Hankook gumival mentél, hogy tetszett?

Én eddig is nagyon jónak gondoltam a Hankook abroncsokat, most is remekül szerepeltek. Szuhán nagyon nagy volt a defekt valószínűsége, és hazudnék, ha azt mondanám, hogy próbáltam elkerülni. Mentünk át mindenen, nem volt választás. Ehhez képest nem zavart, hogy a végére lement a nyomás a bal hátsóban. Egyébként hamar bemelegedett, egyáltalán nem kopott gyorsan, és a tapadási csúcsa is jó volt. Én nagyon komfortos voltam vele.

A második félidő is olyan izgalmas volt, mint az első?

A második kör már majdnem eseménytelenül telt – egy kis hiba tért vissza rendszeresen. Egy motorszenzorunk szabotálta el a gyorsok elejét, még amikor meleg volt a motor az ácsorgástól. Ez a motorvezérérlőt félrevezette kicsit, szóval a motorerő a gyorsok elején a gyenge, a közepes és a normális teljesítmény között ingázott. A probléma megoldása nem triviális, de Laciék már dolgoznak a megoldáson, szóval szerintem Miskolcon minden rendben lesz már.

Azt mondtad, hogy tanulóversenynek szántátok az Eger Rallye-t, annak meglehetősen jól sikerült. Összességében, hogy értékeled a végeredményt?

Először is sokat tanultunk, és azért a Dobó-téren pezsgőt bontani egyből elégedettséggel tölt el. Merthogy egyébként a végeredménnyel elégedettek vagyunk. Persze ehhez kellett az is, hogy a nagy eséllyel induló – és egyébként addig gyakran előttünk is menő – Ladák kiestek.

Az R2-esek között harmadikok lettünk. Tim Gabiék Opel Adam-ja 7 évvel későbbi fejlesztés, mint a Citroen C2R2, és Gabi ügyes pilóta, már ismeri a kocsit is. Sejtettük, hogy a 7 év különbség látszódni fog az eredményen is. Belsőket elnézve, igazunk volt, ott kaptunk, ahol vártuk. Lendvai Pisti hasonló autóval ment, mint a mienk, vele még szorosabb meccsben voltunk végig. Végül neki jött ki jobban a lépés, ők szerezték meg a bronzérmet. Mindketten ügyesen autóztak, gratulálunk nekik.

Hogyan tovább? Ott lesztek Miskolcon?

Igen, ott leszünk, és ezúttal Gecs Máté navigál majd nekem. Lyukóbányán és Sátán mentem már korábban, ezeket a gyorsokat ismerem és szeretem. Ellenben Mályinkán és Bükkszentkereszten még sosem mentem, ezekről nincs még véleményem. Azt előre lehet látni, hogy Miskolcon a helyi srácok nagyon gyorsak lesznek, szóval megint a célba érést kell kitűzni célként. A 6-os géposztályban, illetve az R2-es autók között kell majd tovább gyorsulunk, és hibátlanul autóznunk – ha lehet, továbbra is az Egerben tapasztalt, kitűnő hangulatban. 🙂

 

Köszönöm Bakó Lacinak, illetve a Bakó Rally Teamnek, különösen Hajós Attilának és Pap Zsoltnak a szervizmunkát. Nagyon látszik a rutin meg az évek, de emellett az elkötelezett sportszakmai alázat is.

Navigátorként Kristóf ismét hozta a formát. Egyrészt szokás szerint nekünk volt a legprofibb sátrunk a mezőnyben (https://www.surfturfshop.hu), másrészt Kristóf nem simán navigál. Élőben le is közvetíti a gyorsokat. A hétvégén 10 ezer kattintásnyi látogatás volt a videókon, és senki nem azt kommentelte, hogy jól mentünk, hanem, hogy nem vagyunk normálisak. 🙂 Szóval neki is és a Surf & Turf-nek is köszönöm a hibátlan közreműködést és a támogatást.

Emellett köszönöm a segítséget Geng Bencének a szuper fotókat, és hogy mindig épp ott volt ahol nagyon szükség volt még két kézre, egy fejre vagy egy jó mondásra. 🙂

Rallye2.hu – Tőzsér Áron

2019-04-11T20:21:51+00:002019. április 9.|Kategóriák: Hírek|Címkék: , , , , , |

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás