Borsodi szitu

Izgalmas csatákkal és igazi drámákkal indult a Rallye2 Bajnokság számára a 2019-es szezon, hiszen Egerben, az utolsó gyorsasági szakaszon dőlt el az abszolút győzelem sorsa Tim Gáborék javára, a rajttól vezető Papp Arnoldék hibáját követően. A Bükkben, 102 gyorsasági kilométeren keresztül jöhet a visszavágó, de az biztos, hogy senkinek sem lesz könnyű dolga, mivel a legendás borsodi gyorsaságikon ezúttal is ott lesznek az ügyes, hazai versenyzők, akik mindent megtesznek majd azért, hogy otthon tartsák a Miskolc Rallye legékesebb trófeáit.

Hét gyorsasági szakasszal és 72,4 versenykilométerrel indította a 2019-es szezont a Rallye2 Bajnokság mezőnye Egerben, ahol a leggyorsabbnak Tim Gáborék bizonyultak. Annak ellenére, hogy az utolsó gyorsaságin, Papp Arnoldék kiesésének köszönhetően vették át Timék a vezetést, egyáltalán nem érezték azt a győztesek, hogy az ölükbe hullott az elsőség. A tavalyi évben elég sok kudarcot átélt duónak nem csak az ellenfelekkel, hanem az Opel Adam R2-jével is meg kellett küzdenie Egerben, mert csörgött-csattogott a motor, nem volt könnyű nekik az élmezőnyben maradni. Papp Arnie az új navigátorával, Harangozó Csengével a rajttól kezdve vezette az összetett értékelést, de a power stage-n egy lassítót túl szűken vett az akkor már spóroló pilóta, – talán pont a szokatlan ritmus okozta a bajt – megsérült a Ladájuk kormányösszekötője és a következő kanyarban már be is fordultak az erdőbe, gombászni. A második helyet Neukirchner Andrásék, a harmadikat pedig az első teljes Rallye2-es idényüket megkezdő Lendvai Istvánék szerezték meg. Az 5-ös géposztályban Neukirchnerék győztek, Bartha Nándorék féktelenül autóztak, a Rallye2-es újoncok, Kovács Marcellék árokba estek, de célba értek, bronzérmet szereztek, míg a Bencs testvérek az ezüstöt vitték haza. A 6-os géposztályban Timéket, az abszolút bajnoki címre pályázó Lendvaiék követték, és a dobogóra még Tőzsér Áronéknak sikerült felkapaszkodnia a debütáló Rallye2-es futamukon. Trencsényi Vincéék Fordjában a motor az utolsó szakasz céljában mondta be az unalmast, érthető, hogy a kategória 2018-as bajnokai nem voltak boldogok. A P11-ben, illetve az Egerben bemutatkozó Kia kupában Vogel Adriennék zártak az élen, Krajnyák Petráékat és a pétervásárai elágazás közelében árokba csúszó Méhész Attiláékat előzték meg a Kia Picantok között. P12-be 28 páros nevezett, a csaták Zsebe Gáborék sikerével zárultak, Skodájukkal minden Ladát elpáholtak, a Dobó téren őket szólították elsőként a legnépesebb géposztályból. Pappékon kívül Foczkó Ákosék is megkeverhették volna a lapokat a P12-ben, de már a második gyorsaságin jókora hátrányt spájzoltak be egy defekt miatt. A legjobb ladások végül Fábián Donáték lettek, akik Fábián Dánieléktől örökölték meg az elsőséget. Daniék egy fékhiba miatt Szuhán lelassultak, de a zsigulis győzelem legalább a családban maradt. Az összetett értékelésbe már nem szereplő P13-ban Ruszkai Attiláék, diadalmaskodtak, az eredményük okán elégedetlenkedő Berta Józsefék és a BMW-s Szilágyi Gézáék előtt. Érdekesség, hogy mindkét helyezett csaknem 10 évet hagyott ki a pályafutásában. A télen P13-assá fejlődő Gyöngyösi Marcelléknek az jelentette a verseny végét, hogy Verpeléten befogtak a fékek, a rajtból a rescue húzta ki az Opeljüket. Miskolcon, az itt említettek közülük – Vogel Adriennék, valamint a Kia csapat kivételével – mindenki ott lesz, és ha már Egerben megérezték a siker ízét, akkor Miskolcról sem szeretnének kupák nélkül hazatérni. Ehhez a rengeteg helyi versenyzővel és a klasszikus, technikás bükki gyorsasági szakaszokkal kell majd megküzdeniük, az összekötő közúti szakaszokat nem számolva, 102 kilométeren és nyolc gyorsaságin keresztül. A mezőny nagyobbik részének a Parasznya-Lyukóbánya szakasz ismerős lesz, de Bükkszentlászlón és Mályinkán is sokan versenyeztek már. Nem mintha az utóbb említett két gyorsasági olyan egyszerű lenne, de a legtöbb meglepetést várhatóan a Sáta-Sajómercse szakasz vége fogja okozni, ahol már legalább 5-6, de talán még attól is több éve nem versenyzett a Rallye2 mezőnye, így az itinereket most nem lesz elég csak frissítgetni és ellenőrizni, alaposan fel kell dolgozni a pályát a tréningen. A Rallye2 Bajnokság 62 nevezett párosának május 26-án, pénteken, 16:55 órakor kezdődik meg a száguldás, a miskolci Népkertben található salakarénában, a tradicionális prológgal, amit másnap 9:48-kor követ majd az első gyorsasági szakasz, Bükkszentlászló és Bükkszentkereszt között. A célba, az időterv szerint 17:24-kor gördül majd be a győztes Rallye2-es páros az autójával, a DVTK stadionjánál, hiszen a 25. Miskolc Rallye arról is szól, hogy a borsodi megyeszékhelyen a futball és a rallye, valamint a két sportág szurkolói nagyon jól megférnek egymás mellett.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

2019-04-25T05:53:25+00:002019. április 24.|Kategóriák: Hírek|Címkék: , , , , |

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás