Értékelésen kívül nem szeretünk versenyezni

Kategóriát váltott 2019-re Magyari Beck Szabolcs és Török András, ami első pillantásra nem tűnhet jó ötletnek, hiszen a 6-os kategória lényegesen népesebb, mint az 5-ös, és nem titok, hogy nem Szabiék Renault-ja, a géposztály legélesebb kése. Ám a 2WD kupában csakis így vehet részt a páros, ott pedig egyenrangú partnerekre találtak, az N csoportos Clio-val. Jöttek láttak és azonnal nyertek is az egri szuperspeciálon és a futam végén sem kellett szégyenkezniük, hiszen a 2WD kupa ezüstérmével nyakukban térhettek haza az évadnyitó Eger Rallye-ról. Az évnyitó versenyről, valamint a miskolci tervekről Magyari Beck Szabolccsal beszélgettünk.

2018-ban, az 5-ös kategóriában versenyeztetek, de az idei évre átigazoltatok a 6-osba. Nem gondolnám, hogy ott könnyebb az élet…

Az tavalyi évben megtapasztalhattuk az 5-ös géposztályban, hogy a mi autónk nem elég erős abban a mezőnyben. Mi teljes mértékben hobbi szinten versenyzünk, ezért különösen örülnénk annak, ha a versenyek végén kupákkal térhetnénk haza a versenyek helyszínéről.

A 6-os kategóriában, ebben a tekintetben szerintem még nehezebb lesz a dolgotok.

Nem is a 6-os géposztályban tervezünk mi nagyot alakítani, hanem a 2WD kupában. Ott szerintem lényegesen több esélyünk van az eredményes a szereplésre, mint az 5-ös, vagy a 6-os géposztályban. A mi, 2000 köbcentiméteres Renault-nk pedig maradéktalanul megfelel a 2WD kupa szabályainak. Az 5-ös kategória résztvevőinek többsége ráadásul szétszóródott, ki itt, ki ott folytatta az idei évtől, az idén nem is biztos, hogy minden futamon meglesz a géposztály minimális létszáma. Egyszer, két éve, éppen Egerben szerepeltünk már úgy, hogy igazából csak kocsikáztunk, mert kevesen voltunk nem értékeltek minket. Nem volt jó érzés úgy célba érni a futam végén, hogy egyáltalán nem értékeltek minket. Az Eger Rallye után azt mondom, hogy jó döntést hoztunk a kategóriaváltással.

Már pénteken este is remekeltetek. Milyen volt az Eger Rallye nektek?

A mindössze négy kilométeres szuperspeciál szakaszt elsőként teljesítettük, a 2WD kupában nekünk kellett a legkevesebb idő, hogy teljesítsük az Egerszalók-Eger bemelegítő szakaszt. Másnap, az egerbaktai szakasz után még tudtuk tartani a vezető pozíciót, de a Parádsasvár-Mátraalmás gyorsasági szakasz állapota miatt, Szuhán átadtuk a vezetést. Már a pálya felírásakor eldöntöttük, hogy a szuhai pályát maximálisan megtiszteljük, mert nem ér annyit egy jó eredmény a szuhai gyorsaságin, hogy eldobjuk miatta az egész évünket. Nem akartuk tönkretenni az autónkat, mégis megsérült. Idén sem fogunk murván rajthoz állni, de ez a szakasz olyan volt, mintha murvás lenne. Az óvatosságunkat jól kihasználták Deli Laciék, akik megérdemelten vették át tőlünk a vezetést. A bal első lengéscsillapító durrant el Parádsasváron. Tartalék nem volt nálunk belőle, kénytelenek voltunk a sérült alkatrésszel folytatni a második körben a versenyzést. Később a dőlésszög beállítására hivatott csavar is eltört, így kellett lejönnünk Szuháról, majd eljutni a Dobó téri célba. Ezek fényében szerintem nem rossz eredmény a 2WD kupában elért második helyünk.

A Miskolc Rallye-ra el tudtok e jönni?

Szeretnénk, de egyelőre még nem dőlt el a miskolci futunk sorsa, erre a kérdésre leghamarabb hétfőn tudnék választ adni. A futómű sérüléseit már felszámoltuk, készen van az autónk rajtképes, szerencsére csak a meghibásodott gátló belsejét kellett kicserélnünk. A miértre a válasz, az az, hogy jelenleg is megy a levelezés a 2WD kupa résztvevőivel folyamatosan egyeztetünk, ha nem lesz teljes a kategóriánk, ha nem leszünk elegen ahhoz, hogy értékeljék 2WD kupát, akkor mi sem fogunk rajthoz állni. Értékelésen kívül nem látom értelmét a versenyzésnek. A távolmaradásunkat nagyon sajnálnám, mert olyan szenzációs pályákkal készülnek a szervezők, amiket igazán kedvelünk. Több régi klasszikus borsodi pálya is felkerült az útvonallapra, amiken én anno, nagyon régen sokat versenyeztem. A Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt gyorsaságin még éjszaka is versenyeztem, Sátán szintén. Amennyire tudjuk a pályák minősége nem annyira vad, mint amit Egerben, egész pontosan Parádsasváron megtapasztalhattuk, ezért őszintén reméljük, hogy mi is ott lehetünk majd, az április végén második forduló rajtjánál.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

2019-04-11T20:32:57+00:002019. április 10.|Kategóriák: Hírek|Címkék: , , , , , |

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás