Három a magyar igazság Ausztriában is

Bajnokként tért vissza Mitropa kupás bemutatkozásának a helyszínére Ifj. Kanyik Antal és Nyirfás Julcsi, Ausztriába, a Lavanttal Rallye-ra, ahol bajnokhoz méltó módon szerepeltek, három fronton is győzelemmel zárták az évadnyitó futamukat, még a helyi versenyzőket is maguk mögé utasították. A sikeres évkezdetről Antival beszélgettünk. 

Hamar megtapasztaltuk, hogy igen változatos időjárásra és erős, népes mezőnyre számíthatunk a versenyhétvégén, – kezdte a beszámolóját Ifj. Kanyik. A pályabejárásunk rendben volt, az itiner szinte teljesen jó volt, csak frissítettük a tavalyit, és itt-ott belejavítottunk, ahol annak szükségét éreztük. 380 kilométer volt a teljes versenytáv, amiből a gyorsasági szakaszok hossza 180 kilométert tett ki, ez példásan jó aránynak mondható. Az újdonságot számunkra leginkább a csapatunk jelentette, mert először versenyeztünk együtt külföldön az LPWM Sport csapatával. Ez volt az első eset, amikor együtt utaztunk, vacsoráztunk, csomagoltunk, szervizeltünk, de szerencsére minden jól alakult, jól kezdődött a közös munkánk. A Srteam versenyfelszerelés jóvoltából kaptunk egy Brian James trailert, aminek köszönhetően a versenyautónknak, és a fiuknak nagyon jó útja volt, az oda-vissza kb. 1000 kilométeres utazásunk során.

Az első nap délutánján borongósan indult a verseny, leesett az eső, de sikerült jó futómű beállításokat és gumitaktikát választanunk, kitűnő abroncsokkal gurultunk ki a vizes aszfaltra. A gondot az jelentette, hogy minden gyorsasági szakaszon utolértük az előttünk rajtoló párost. Először csak egy perccel rajtoltunk mögöttük, aztán a csapatfőnökünk kérvényezte, hogy két perc legyen köztünk a különbség a rajtnál, de ez is kevésnek bizonyult. Annyi változott, hogy egy kicsivel később értük utol őket. A versenytársaink rendesek voltak, igyekeztek minél előbb elengedni minket, de mégis egy picit hátráltattak, vesztettünk egy kevés időt miattuk, de összességében jól zárult az első versenynapunk, amikor is négy szakaszt kellett teljesítettünk. Nagy kockázatot nem vállaltunk pénteken, mert a pályák nagyon sárosak voltak, és az eső is alaposan meglocsolta őket.

A fokozott óvatosság ellenére csaknem egy perces előnnyel térhetünk nyugovóra. Ez szombatra nagyon jól jött, mert a nap végén óriási szükségünk lett minden egyes másodpercre. Az első körben, az egyik pálya kifejezetten feküdt nekünk, a másik viszont csak kevésbé.  A jót meghúztuk, a másikon pedig egy kicsit spóroltunk, vigyáztunk magunkra és az autóra is. Lehet, hogy a gumiválasztás miatt éreztem így, de nem tudtunk jól gumizni mindkét pályára, dönteni kellett. Az első két kör pályái 13 és 15 kilométeresek voltak és a kettő között legfeljebb három kilométernyi etapot hagytak a rendezők, ami bizonyítja, hogy nagyon okosan lett megtervezve az útvonal. Az óvatosságunkkal együtt is tudtuk növelni az előnyünket, amivel már nem csak a Mitropa kupában, vezettünk, hanem az osztrák értékelésben is az élre ugrottunk. Ennek azért tudtunk különösen örülni, mert a mezőnyben találkoztunk bőven helyi, menő pilótákkal, akik jó helyismerettel rendelkeztek a környéken. Ők úgy ismerik a Lavanttal Rallye pályáit, mint mi a miskolciakat, vagy az egrieket. A hátra lévő két körben újabb két pályán, további négy gyorsasági szakasz várt ránk. Az egyik gyorsasági szakasz 22 kilométer hosszú volt, ami mellé egy 13 kilométeres, murvás pályát tettek be a verseny rendezői. Az első, körgyors jellegű részt egész jól áttoltuk, kifejezetten élveztük, lehetett látványosan és gyorsan menni, ami azt eredményezte, hogy újabb pluszmásodpercek kerültek a zsebünkbe, tovább nőtt az előnyünk. Innentől viszont elkezdődtek a megpróbáltatásaink. A 22 kilométeres pályán, – természetesen annak is a legelején – elment a hangosításunk, nem volt átbeszélőnk, ezért Juli torkaszakadtából kiabált, miközben kézzel mutogatta el, hogy mi várható előttünk a pályán. Mindezek mellé, a pálya felétől elkezdett fogyni az autónk ereje, folyamatosan gyengült a motor. Sikerült lejönnünk a gyorsaságiról, de rengeteg másodpercet kaptunk az ellenfelektől. Az élen még mindig mi álltunk, de az előnyünk jelentősen megfogyatkozott. Eljutottunk a szervizbe, ahol a csapat, a szerelők, és Lovász Pali szerelői is segítettek a javításban. Szeretnénk köszönetet mondani Klausz Kristóféknak, akik a Peugeot 208R2-vel kapcsolatos tapasztalataikat, ismereteiket, azonnal átadták nekünk, segítve ezzel is az autónk gyors megjavítását. Szenzorokat, alkatrészeket cseréltünk és ezután elég érdekes helyzet állt elő, ugyanis az autónk eleinte teljesen jó volt, máskor meg nem. Az utolsó előtti szakaszon, hála az égnek hibátlan volt, tudtunk menni egy nagyon jó időt, valamennyit visszaszereztünk az elvesztett előnyből, viszont az utolsó gyorsaságin újra elkezdett gyengülni a motorunk, rakoncátlankodott az erőforrás. Nem húzott hegynek felfelé. Két másodpercen múlt, hogy a végén mégis mi lettünk a legjobbak, ennyivel tudtunk mindössze nyerni. Az ellenfelek – látva a problémánkat – rákapcsoltak, jó hogy nem kellett többet menni, néhány kilométeren múlt a sikerünk. Az abszolút értékelésben tizenhatodikak lettünk és mi szereztük meg a legjobb R2-es versenyzőpárosnak kijáró trófeákat. Az osztrák bajnokságban aratott kategóriagyőzelmünk már csak a hab volt a tortánkra. Nagyon boldogan, valamint elégedetten tértünk haza Ausztriából. A Lavanttal Rallye-n volt rá első ízben lehetőségünk, hogy felmérjük, azt hogy mennyit fejlődtünk az elmúlt egy évben, és azt láttuk, hogy igen sokat gyorsultunk a kezdetekhez képest. Élveztük, hogy sok magyar versenyzőpáros ellátogatott velünk együtt, az ausztriai futamra és velük is jókat versenyeztünk, illetve beszélgettünk. Teljes egészében pozitív volt hétvégénk. A csapatunk bemutatkozása és első közös munkája is remekül alakult. Egyedül az adhat okot némi szomorúságra, hogy Lovász Paliék sajnos kiestek a Hyundai i20 R5 versenyautójukkal, egy technikai hiba miatt, pedig elég jó helyen álltak – zárta a hétvége értékelését Anti.

Legközelebb május 3-5 között, Horvátországban, az Opatija Rallye-n állunk rajthoz, de előtte még lesz egy Miskolc Rallye ahová csapatunk nagy része el fog látogatni. A Lovász-Kürti páros mellett az LPWM Sport csapatában több Peugeot és Mitsubishi is rajthoz áll majd április végén, a borsodi pályákon. Ha az időnk engedi, akkor a szervizparkba, vagy valamelyik legendás miskolci szakaszra nézőként még lehet, hogy mi is ellátogatunk – bizakodott Ifj. Kanyik Antal a beszélgetés végén.

Fotó: MGR Images/Makai Gergely

Szöveg: Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

2019-04-11T20:50:53+00:002019. április 11.|Kategóriák: Hírek|Címkék: |

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás