Okosítani kell a fékeken

Géringer Zolikát és Andráskó Pistit sem érintette jól a P13-as géposztály kiebrudalása a Rallye2 Bajnokság abszolút értékeléséből, de sikerült megfelelően, és időben reagálniuk az új helyzetre, kisebbre cserélték a Hondájuk motorját és beneveztek a kőkemény P12-be, ahol az N-es Civiccel egészen szépen helytálltak, ponttokkal zárták az Eger Rallye-t. Az évadnyitó versenyüket és a miskolci terveiket Géringer Zolika foglalta össze.


Kategóriát váltottatok az idei évre. Hogy érintett titeket a P13-as géposztály kivétele, a Rallye2 Bajnokság összetett értékeléséből?

Mi sem örültünk neki. Az autónk eredendően a P13-as kategóriában szerepelt, éppen ezért okozott nálunk is némi mizériát az, hogy 2019-től kezdve nem veszik figyelembe a P13-as kocsikat, a Rallye2 Bajnokság abszolút értékelésében. Azzal nem volt különösebb gondunk, hogy kisebb hengerűrtartalmú motort kellett szerezzünk, ugyanis két darab, 1600 köbcentis motorunk is van az autónkhoz, de a felkészültségünk ellenére is bíztunk abban, hogy változatlan formában meghagyják az illetékesek, a P13-at, és nem változik semmi vele kapcsolatban. Jobban is örültünk volna neki, ha az eredetiben marad minden. Nem volt ez szerintem bölcs döntés. Sokkal nagyobb a különbség az új építésű R2-es autók, és az 1600 köbcentis motorral felszerelt Hondák között, mintha egy 1800 köbcentis motor lenne beszerelve az autónk orrába. Nagyobb motorral még inkább partiban lehettünk volna az R2-esekkel, és az igencsak fürge Ladákkal is.

Sikerült felkészíteni az új motort az év első versenyére? Jártatok már a mátrai pályákon?

Igyekeztünk jól összerakni az autónkat az Eger Rallye-ra, ez nagyrészt sikerült is. A pályák teljes egészében ismeretlenek voltak nekünk, egyiken sem mentünk korábban. A parádsasváriról elég sok legendát hallottunk, emiatt nem számítottunk túl jó minőségű aszfaltra. Néztünk róla belsőkamerás felvételeket, és a pályabejáráson hamar rájöttünk, hogy ez valóban egy nagyon nehéz szakasz lesz, ami ráadásul a mendemondának pontosan megfelelő, ezért már a tréningen elhatároztuk, hogy a versenyen csak egyszerűen átgurulunk rajta, mert nem kedvez a Hondánknak. Becsülettel felkészültünk, a verseny előtt kihasználtuk a maximális tréningezési lehetőséget, de csak annyit, és nem többet, mint amennyit a szabályok megengedtek. Azt tartottuk a legfontosabbnak, hogy a verseny végén mindenképpen érjünk el a célba és, hogy be tudjuk magunkat kategorizálni, hogy hová, vagyunk jók az új motorral, a megerősödött mezőnyben.

Pontokat szereztetek, taktikusan versenyeztek. Milyen volt belülről az Eger Rallye? Miért húztatok magatok után elég sokáig füstcsíkot?

Tudtuk, hogy nagyon erős a géposztályunk, ezért eleinte próbáltunk elvállalni olyan dolgokat is, amit már nem feltétlenül lehet. De kénytelenek voltunk belátni, hogy ez teljesen felesleges, mert ezekkel sokat kockáztattunk, miközben nem tudunk lényegesen közelebb kerülni a kategóriánk elitjéhez. A versenyünk egyébként teljesen rendben volt, csak kisebb gondjaink akadtak. A péntek esti gyorsasági szakaszon valami elkezdett füstölni az autóban. Ez végül elég sokáig kitartott. Szombaton reggel utána néztük a szervizben, és mindössze egy picike olajfolyás találtunk az egyik gumigyűrű mellett. A kartergáz csőnél csöpögött az olaj, ami a tempónkat nem befolyásolta, de rácsöpögött a kipufogó hővédő bandázsára, így látványos füstcsíkot húztunk magunk után. Mivel az autónk egy-két apróságot leszámítva teljesen N csoportos, a fékekkel is adottak gondjaink. Az egerbaktai gyorsasági szakasz kétharmadára totálisan elfáradtak, alig maradt egy kevés fékhatás a pálya legvégére. Ott, és akkor eldöntöttük, hogy az egri verseny után megpróbálunk erre a problémára megoldást találni és a következő futamon már valószínűleg versenyzéshez kitalált fékbetétekkel fogunk rajthoz állni. Ha az is kevésnek bizonyul, akkor jöhetnek a komolyabb féktárcsák a Hondánkba. A verseny végén még így is tudtunk pontokat gyűjteni, amik az év végén még sokat számíthatnak. Az abszolút értékelésben a tizedik helyet sikerült megszereznünk, a P12-es kategóriában pedig a hatodikat. Azt hiszem, hogy ez elég hűen tükrözi, hogy mennyire keményfába vágtuk a fejszénket, amikor a P13-ból, a P12-be igazoltunk. Szomorkodni nem volt okunk, – pláne ezzel az autóval nem – azt hiszem, hogy elégedettek lehetünk a végeredménnyel.

A Miskolc Rallye-n ott lesztek e?

Igen és azon kívül az összes többi aszfaltos futamon is szeretnék elindulni, egyedül a Baranya Kupa sorsa kérdéses. Amennyiben a személyesen elfoglaltságaink megengedik, akkor a komlói futamon is szeretnénk részt venni. Miskolcon tehát biztosan ott akarunk lenni, és ha nem jön közbe semmi, akkor szeretnénk fokozni valamicskét, a tempón. Az egritől kicsivel komolyabb kihívásokra számítunk Miskolcon, mert azt látjuk, hogy az útvonal csöppet sem lesz egyszerű. A Lyukóbánya-Parasznya szakaszon már mentem, az még nekem sem lesz újdonság. Ugyanezt csak részben mondhatom el a Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt szakaszról, mert tavaly ott is autóztunk, az egyik barátommal, ám sikerült felborulni, úgy vélem, hogy tartogathat még meglepetéseket a bükkszenti pálya. Sátán, valamint Mályinkán egyelőre még nem jártam, de hallottam mindkettőről, hogy irtózatosan technikás gyorsasági szakasz. Azt gondolom, hogy a Miskolc Rallye-n, az első salakpályás körtől egészen a céldobogóig nagyon sok izgalmas pillanat vár majd mindenkire.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

2019-04-11T20:16:29+00:002019. április 8.|Kategóriák: Hírek|Címkék: , , , , |

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás