Sikerrel vettük az első akadályt

Csikó Péter és Nazareczki Nándor több, mint egy évtized kihagyás után tért vissza a rallyepályákra, ám a hosszú szünet ellenére, az Eger Rallye-n volt olyan szakasz is, – ráadásul a legnehezebb parádsasvári – ahol sikerült beverekedniük magukat a Rallye2 Bajnokság elitjébe, a tíz legjobb közé. A fiúk teljesítették az önmagukkal szemben támasztott elvárást, a Ladájuk minden problémáját leküzdve célba értek, ami újabb lendületet ad nekik, ahhoz hogy a Miskolc Rallye-n tovább tanulják az egy évtized alatt jócskán megerősödött 21074-est. Csikó Péterrel beszélgettünk.

12 év kihagyás után tértek vissza a rallye világába, hogyan tudtatok felkészülni a megújult környezetre, autóra, kihívásokra, és az Eger Rallye-ra?

Sokat foglalkoztunk az autónkkal, fejlesztettük, abszolút megfelel a mai kor elvárásainak. Sikerült mindent időben összerakni, így egy tesztversennyel indítottuk a visszatérés egyáltalán nem könnyű folyamatát. Nagyon örültünk annak, hogy nem élesben kezdtük el a versenyzést, hanem részt vehettünk az Eger Rallye előtti hétvégén, Lyukóbányán, egy Rallye3-as versenyen, ahol kipróbáltuk magunkat és a megújult autónkat is. Ez nem csak nekünk, hanem az Ladánknak is roppant hasznos volt. A tesztfutam során több gyermekbetegség előjött az autókon. Ha ott nem állnunk rajthoz, akkor Egerben valószínűleg hamar elvéreztünk volna. Lyukóbányán még használt gumikkal mentünk, csúszkált alattunk össze-vissza a kocsi. A lengéscsillapítókon kívül akadt gondunk a hátsó futóművel, a motorral, ami hengerfej gyanús volt már Lyukóbányán is, de a váltó is vacakolt. Ezt a tesztversenyt leszámítva különösebb felkészülésünk nem volt. Lyukóbányán sikerült ráéreznünk a versenyzés ízére, Nándival nagyon hamar újra egymásra találtunk az autóban. Jó volt, de azt mondom, hogy a Ladánkkal maradéktalanul összebarátkozni, még az Eger Rallye végére sem tudtunk.

Ennek ellenére Egerben sikerült abszolválnotok a versenytávot, és közben voltak kimagasló eredményeitek. Szuhán például egy abszolút hetedik helyet is begyűjtöttetek. Milyen volt a visszatérés?

A használt gumiabroncsok után hihetetlenek voltak a vadonatúj gumik, az első feladatunk az volt, hogy elhiggyük azt, amit tudnak az újak. Amit tudtunk megjavítottunk a rajt előtt, ám a motorunk igazából csak ellenőrizve lett a tesztfutam után. Nagyobb javításra nem került sor, emiatt nem lehetett a teljes erejét kihasználni a mátrai pályákon. 7000-es fordulatszám környékén azonnal elkezdte főzni a vizet, ilyenkor még nyomta is kifelé a rendszerből. Folyamatosan töltöttük bele a folyadékot, volt olyan gyorsasági szakasz, amelyiknek a végén 1,5-2 litert is kellett pótolnunk a hűtőrendszerben. Összesen öt liter töltöttünk utána. Szakműhelyben nem tudtuk beállíttatni a futóművet, ezért Egerben egyszer széttartással, mentünk majd összetartással. A kormány eleinte jobbra volt eltekeredve, másszor meg balra, ez pedig nagyon hátráltatott, zavart engem. Szuha rettenetesen kemény volt ilyen kormányzással. De az a legfontosabb, hogy ha sok kínlódás árán is, de sikerült eljutnunk a célig. Eközben olyan kalandunk nem volt, amelyiknél azt mondtam volna, hogy ajaj, most nagy baj van, és visszább kell vennünk a lendületből. Nem tudtunk százszázalékosan autózni, nem lehetett kihasználni az erőforrás maximális teljesítményét, nem voltunk olyan gyorsak, hogy bármilyen komoly probléma, vagy necces helyzet kialakulhasson körülöttünk. Ismerkedtünk, barátkoztunk a Ladánkkal, amibe sok új alkatrészt szereltünk, el kell hinni a megnövekedett kanyarsebességet, főleg majd akkor, ha maximálisan kiforgathatjuk a motort. Lesz még mit tanulnunk, de úgy érzem, hogy annak egyértelműen örülhetünk, hogy az első akadályt sikerrel vettük. Szakaszról szakaszra gyorsulni tudtunk, illetve a Dobó téren fejeztük be az egri futamot. A Rallye2 Bajnokság 2019-ik évi mezőnye roppant kemény, azt hiszem a lehető legjobb időpontot választottuk a visszatérésre.

Hol fogtok legközelebb rajthoz állni?

A Miskolc Rallye-n mindenképpen szeretnék elindulni, a motoron kívül a váltónk és a teleszkópok is revízió alatt állnak. A következő versenyig megpróbáljuk összeszedni magunkat technikailag is. Az erőforrást szétszedtük, remélem sikerül Miskolcig megjavítani, és ott már tövig nyomhatjuk a gázt, a pályákon. Az autónk hasmagasságát kell még eltalálni, mert Egerben nem igazán tudtam belőni, hogy hogyan állítsuk be a Ladánkat. A Miskolc Rallye kétségtelenül nagyon kemény lesz, a pályák technikásak, és néhol nagyon tempósan lehet rajtuk autózni. Mindegyik igazi klasszikusnak számít a hazai rallye-ban. A célunk az lesz, hogy Miskolcon is meglássuk a futam végén a céldobogót, és hogy az évnyitón elkezdett tanulást folytassuk Borsodban. Szeretnénk újabb fortélyokat feleleveníteni azok közül, amelyeket egyszer már megtanultunk 2006 és 2007 környékén, amikor bajnoki címeket szereztünk, a Rali Túra Bajnokságban.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

2019-04-11T20:30:07+00:002019. április 10.|Kategóriák: Hírek|Címkék: , , , , , |

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás