Önbizalmat ad a győzelmünk

Szilágyi Géza és Csák Alex három szakaszt is tudott nyerni Miskolcon a P13-as géposztályban és abban a szerencsés helyzetben találták magukat a srácok az egész napi kiegyensúlyozott teljesítményüknek köszönhetően, hogy a célban az ő nevük mellett mutatta a legkisebb számot a stopperóra. Az eredménnyel természetesen nagyon elégedettek voltak a DVTK stadionjánál, de Géza jól tudja, hogy Székesfehérvárig sok munka vár rájuk, mert az Egerben tapasztalt problémáik nagy része Miskolcon kiújult, ami azt jelenti, hogy június elejéig keményen kell dolgozniuk, ha meg szeretnék ismételni a szenzációs, miskolci szereplésüket. Szilágyi Gézával beszélgettünk. 

Egerben jól sikerült a bemutatkozásotok, de nem volt fenékig tejföl az életetek az évnyitó versenyen. Hogyan készültetek Miskolcra?

Bronzérmet szereztünk a P13-ban Egerben, de fékproblémáink voltak, amit a Miskolc Rallye rajtjáig igyekeztünk orvosolni. Ezen kívül egy új kuplung is bekerült a BMW-nkbe. A verseny elején még nem tűnt tökéletesnek a fék, de ehhez az érzéshez szerintem a tapadás hiánya, a víz és a sár is nagyban hozzájárult a bükki pályákon. A szerviz után javult valamennyit a helyzet, de akkor már szárazabbak is voltak az utak. Azt mondom, hogy csak részben sikerült a felkészülésünk a Miskolc Rallye-ra.

Mi lett volna, ha minden rendben van? 🙂 A nem tökéletes felkészüléshez képest nagyon szép eredménnyel zártátok a versenyt. Milyennek láttátok a Miskolc Rallye-t az autóból?

Hihetetlenül jó, de roppant nehéz verseny kerekedett belőle. Mindenféle körülménnyel találkoztunk a pályákon, még arra is volt példa, hogy egy gyorsasági szakaszon belül többször is váltakozzanak a feltételek. Sokat kellett improvizálni, egy hamisítatlan rallyefutamot teljesíthettünk Miskolcon. A fékekkel végig küzdöttünk, többször blokkolták a kerekeket, ám onnantól kezdve, hogy elkezdtünk bízni bennük egészen jó időeredményeket sikerült teljesítenünk. Nagyon örültünk annak, hogy meg tudtuk közelíteni az R2-es versenyautókat, kilométerenként csupán fél másodpercnyire voltunk lemaradva tőlük. A BMW-nkben csúszott a kuplung is. Először csak a felfelé váltásoknál tapasztaltuk, de ezt még meg tudtuk oldani. Aztán volt olyan eset is, hogy kinyomtam a pedált, ami beragadt, ezzel természetesen időt vesztettünk. Szerencsére célba tudtunk érni, az eredményünket nem, csak az időinket befolyásolta a kuplungprobléma. A P13-ban sikerült megnyernünk a Miskolc Rallye-t, aminek nagyon örültünk, óriási önbizalmat ad most nekünk ez a siker a folytatáshoz. Székesfehérváron szeretnénk hasonlóan jól szerepelni. Remélem, hogy ott tudunk lenni a júniusi versenyhétvégén.

Mikor mentetek utoljára a Székesfehérvár Rallye-n?

Soha nem versenyeztem még Székesfehérváron, és ha az emlékeim nem csalnak, akkor még nézőként sem vettem részt soha a koronázó város versenyein. Tatabányán indultam már korábban. Ezt azért mondom, mert a két futam pályái között lehet, és szokott is lenni átfedés, az oroszlányi gyorsasági szakaszon ennek köszönhetően jártam már. Ha az lesz, akkor nem lesz minden teljesen idegen. Alexszel együtt szeretjük az új kihívásokat, ezért is várjuk már mindketten nagyon a soron következő verseny startját.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

2019-05-07T19:35:42+00:002019. május 1.|Kategóriák: Hírek|Címkék: , , , , , |

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás