Ki lesz a Rallye2 pünkösdi királya a királyok városában?

Meglepetéssel ért véget április végén a Miskolc Rallye, ahol Géringer Zoltánék arattak váratlanul abszolút győzelmet, a Rallye2-ben. Székesfehérváron az lesz a kérdés, hogy a Rallye2 Bajnokság jelenlegi legjobbjai mit tudnak kezdeni a helyi menővel, Zagyva Lajossal, aki mostanában szinte csak Székesfehérváron, és környékén áll rajthoz, így a sok éves tapasztalatának, remek helyismeretének, valamint villámgyors Citroenjének köszönhetően 2017-ben és 2018-ban, zsinórban két abszolút győzelmet is aratott a királyok városában. Vajon sikerül idén valakinek megtörni Zagyváék hegemóniáját?

Az évad második futamán, Borsodban a kiszámíthatatlan időjárási körülmények tették nehézzé és egyben izgalmassá a futamot, ami szorgalmasan szedte az áldozatait. Az esélyesek közül – a teljesség igénye nélkül – Neukirchner Andrásék és Ruszó Krisztiánék kuplunghiba, Tim Gáborék motorprobléma, Papp Arnoldék borulás, Foczkó Ákosék pedig egy kőfallal történt ütközés miatt kényszerültek a futam feladására. Lendvai Istvánék egyetlen hibát vétettek, amiért kaptak 60 másodperc büntetést, sok gyorsaságit nyertek, ám a hátrányukból 6,1 másodpercet nem tudtak ledolgozni, ezért Géringer Zoltánék és a defekt miatt betliző Trencsényi Vincéék mögött a bronzérmes pozícióban zárták a miskolci megmérettetést. Székesfehérvárra mégis úgy érkezik meg a Rallye2 Bajnokság mezőnye, hogy a táblázat élén, 36 ponttal, és 6 pont előnnyel Lendvaiék állnak, a 30 pontos Tim Gáborék és a 29 egységet gyűjtő Tőzsér Áronék előtt. Izgalmakban Székesfehérváron sem lesz hiány, ez egészen biztos, mert, amíg Miskolcon a hosszú, több mint 100 kilométeres gyorsasági táv adta a monszuneső mellett a futam pikantériáját, addig Székesfehérváron éppen az ellenkezőjére számíthat mindenki. Az időjósok szikrázó napsütést jósolnak, lecsökken a mázli faktor, és mindössze 68,6 kilométer lesz a hat gyorsasági szakasz hossza, ami sprintjelleget kölcsönöz a Rallye2-es futamnak. Emiatt komoly taktikázásnak nem lesz helye, hiszen, aki az elején bealszik, annak nem sok ideje lesz arra, hogy behozza a lemaradását. Az elmaradt Szombathely Rallye, és a hosszúra nyúlt szünet miatt igencsak felfokozott a várakozás, mindenki szeretné már tövig nyomni a gázt, hogy növelhesse az előnyét, vagy csökkenthesse a hátrányát az ellenfelekkel szemben. Az összetett értékelésben idei két bronzérmével állt az élre Lendvai István és Madár Tibor, akik Székesfehérváron mutatják be a Citroenjük megújult dizájnját, és bíznak abban, hogy Veszprémben is az ő autójukat díszítheti majd a 201-es rajtszám. Tim Gáboréknak Miskolcon, kis híján kigyulladt az autójuk, amikor felrobbant az Opeljükben a motor. Az erőforrást mostanra kicseréltek, így szeretnék, ha Fehérváron, Egerhez hasonlóan újra maximális pontszámmal érnének célba. Mögöttük Tőzsér Áronék várják a folytatást, a negyedik helyre pedig Géringerék zárkóztak föl. Természetesen az éllovasokon kívül még többen is esélyesek lehetnek az abszolút győzelemre. Ahogy a kis bevezetőnkben is említettük, az elmúlt években nyújtott teljesítménye alapján ehhez a csoporthoz kell sorolnunk Zagyva Lajosékat, akik az elmúlt két évben minden Székesfehérvár Rallye-ról hazavitték, pontosabban mondva, 2017 óta minden Székesfehérvár Rallye-n otthon tartották a legnagyobb kupákat. Az ötös géposztályban a Bencs testvérek előnye megnyugtatónak tűnik, 10 pont Neukirchnerékkel szemben, de a harmadik helyen álló Várnai Dávidék óriási vágtára készülnek az összetettben is hazai pályán. A 6-os géposztályban Lendvaiék vezetnek, Tőzsérék és Timék előtt. Az Eger Rallye után Székesfehérváron visszatér a P11-es géposztály, valamint a Kia kupa mezőnye, amelyet a rajt előtt Vogel Adriennék vezetnek, de miután Adriennek a hétvégén, egy lengyelországi pályaversenyen van jelenése, a Miskolcon önszorgalomból gyakoroló Krajnyák Petráéknak mindössze 3 pontot kellene szereznie ahhoz, hogy Komlóra már a Kiások mezőnyének az élén érkezhessenek meg. A Ladások mezőnyét, A P12-es kategóriát Skodával vezeti a hondás Géringer Zoltánék előtt a Zsebe-Zákányi duó, a harmadik helyére pedig a Rallye2 egyik leggyengébb Ladájával kapaszkodott fel Baksai László és Erdei Zoltán. A P13 élén jelenleg holtverseny van, mert Ruszkai Attiláék és Szilágyi Gézáék is 20 ponttal várják a folytatást. A harmadik helyet a rajt előtt Berta Józsefék foglalják el.

A Rallye2 Bajnokság mezőnyének vasárnap délelőtt 10:45-kor dördül el a képzeletbeli startpisztoly, a Csákberény-Kőhányás gyorsasági szakaszon, amit kétszer kell teljesíteni az oroszlányi és a guttalmási pályával együtt, hogy 17:15 óra környékén átgurulhassanak a versenyzők a Székesfehérvár központjában felállított céldobogón.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

2019-06-05T05:10:50+00:002019. június 4.|Kategóriák: Hírek|Címkék: , , |

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás