Összetettben már a dobogón

Több mint egy hónapos kényszerpihenő után folytatódott a pontvadászat a királyok városában, Székesfehérváron. Két versenynap, aszfaltos pályák és tizenkét gyorsasági várt a mezőnyre. Balogh János és Holczer Dániel felkészülése a Taxi4 Székesfehérvár Rallye-ra már a hét elején elkezdődött, hiszen egy teszt előzte meg a futamot. Szombaton három gyorsasági várt a mezőnyre, ami egymást követte és egyazon az egy pályán zajlott. 

  • Úgy éreztük, ez egy kőkemény, embert és gépet is keményen igénybe vevő hétvége lesz, mert a szakaszok nagyon tempósak és dobálósak voltak – mondta Balogh János. – Először a Kőhányáson még kerestük azt a ritmust, ami a verseny további részén optimális lehet. Kellően izgultam és nem éreztem magamban a kiegyensúlyozottságot, de kalandmentesen lejöttünk és vártuk a folytatást. Mivel háromszor mentünk át egymás után ugyanazon a pályán, várható volt, hogy mindenki egyre jobb időt fog futni, ugyanakkor körről-körre egyre több felhordás és defektveszélyes hely alakulhat ki a szakaszon.

A napot egy szuperspeciál zárta Székesfehérvár belvárosában. Rengeteg néző előtt zajlott ez a program, ahol a mezőny látványos autózással próbálta kiszolgálni a kilátogató rajongókat. Baloghék az abszolút negyedik helyen érkezett az esti szervizparkba, ahol a Topp Cars szerelői felkészítették a másnapi versenyre a Skoda Fabia R5-öst.

  • A vasárnapnak lőtávolon belül vágtunk neki, egy kis szerencsével akár a dobogó is elérhetőnek tűnt. Voltak olyan ambícióink, hogy próbáljunk gyorsulni – mesélte a miskolci versenyző. – A kőhányási gyorsaságit az első naphoz képest fordított irányban kellett teljesítenünk, ami a többszörös használat miatt egyre defektveszélyesebbé vált. Sajnos az egyik abroncsunk ezt nem bírta ki, valamiért leeresztett, ezért közel harminc másodperc hátrányt szedtünk össze. A következő guttamási pályán már újra jó tempóban tudtunk közlekedni, de a célban észrevettük, hogy a korábbi defekt miatt égett az első fékünk. A második körben szerettünk volna lenyugodni, nem begyűjteni újabb defektet és a pozíciónkat megtartani a napi pontok fontossága miatt. A harmadik körben már kerülgettük a gödröket és a felhordásos részeket, nagyon megtiszteltük, nem szerettünk volna rajtaveszteni. Az utolsó Oroszlány -Kőhányáson egészen jó ritmust találtunk, ahol az abszolút második helyet szereztük meg, ami mint később kiderült nagyon fontos részeredménnyé vált. Mivel a záró szakaszt törölték a kőhányási eredmények léptek elő PowerStage pontokká. A díjkiosztón a pódiumra állhattunk, a negyedik helyért járó pontokat és kupákat vihettük haza.

A csapat három futam után az összesített táblázat második helyén foglal helyet, így a kettős előkelő helyen várhatja a veszprémi folytatást, ahol már murvás szakaszokon kell megmérkőzniük.

  • A kiegyensúlyozott teljesítmény volt a legfontosabb a mögöttünk hagyott versenyeken. Jó irányba haladunk, egyre komfortosabban érezzük magunkat a Skodában. A következő szint az lehetne, hogy „harapva” a kormányt még nagyobb akarással menjünk előre a többiekkel, amit persze ésszel kell kezelni, mert könnyű hibát elkövetni és annak csúnya vége is lehet. Jelenleg az élen állókhoz képest nekünk a legkevesebb a lemaradásunk, és Veszprémben már murván kell gyorsnak lenni. Dániel a tőle megszokott remek munkát végezte, a ToppCars újra tökéletese autót hozott, profin és lelkiismeretesen teljesítik a kéréseimet, valamint a Pirelli abroncsok is nagyban hozzájárulnak a pontjaink számához.
2019-06-16T11:00:12+00:002019. június 16.|Kategóriák: Hírek|Címkék: , |

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás